کیفیت فراوردهای طبیعی در ایران با استاندردهای جهانی برابری می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهناز خانوی در همایش طلای سبز، حضور جوانان را یک نکته امیدوارکننده برای صنعت داروی گیاهی دانست و گفت: رویکرد سازمان غذا و دارو در هشتمین همایش طلای سبز، توجه به اهمیت رابطه صنعت و دانشگاه در این حوزه است. 

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: وظیفه من به عنوان دبیر علمی این همایش ایجاد هماهنگی در گفت‌وگو‌ها و انتخاب سرفصل‌هایی است که مباحث به صورت متقابل برای هر دو طرف کاربرد داشته باشد و لازم است مطالب و مباحث علمی که از طرف دانشگاهیان ارائه می‌شود، زبان و بیانی داشته باشد که برای بخش صنعت مفهوم و کاربردی شود.

وی افزود: در کنار برنامه‌های اصلی همایش، کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود که برخی از آن‌ها براساس نیاز تولیدکنندگان و برخی براساس نیاز حاضران طراحی شده‌اند و برایمان ارزشمند است که گفت‌وگوی دو طرفه‌ای در این کارگاه‌ها برقرار شود، هدف ما این است که با حضور همکاران در پنل‌ها و انتقال مباحث به سیاست‌گذاران نتیجه آن‌ را ببینیم.

خانوی گفت: سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ سال‌های راحتی نبوده‌اند، ولی افتخار می‌کنم که هر بار در چنین جمع‌هایی حضور پیدا می‌کنم، تعداد تولیدکنندگان جوان بیشتر می‌شود و میزان و کمیت محصولات باکیفیت‌تر نیز بالاتر رفته است و بیشتر محصولات و فرآورد‌های طبیعی که در ایران تولید و عرضه می‌شوند، از نظر کیفیت با استاندرد‌های جهانی برابری می‌کنند.

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: برای ما مهم است که در پایان همایش چالش‌های حوزه صنعت فرآورده‌های طبیعی را بشناسیم و با برگزاری پنل‌ها و کارگاه‌ها برای آن‌ها راهکار‌های عملی ارائه شود.

در ادامه جعفر میرفخرایی رییس انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی و رییس شورای سیاست‌گذاری همایش گفت: این صنعت قبل از انقلاب با بسته‌بندی شروع شده بود و پس از آن کم کم با ورود افرادی که دارای توانایی در این حوزه هستند، فعالیت خود را آغاز کرد و دیگران از دانش آن‌ها بهره گرفتند تا این مسیر را برای خدمت به مردم پیش ببرند.

وی در پایان افزود: انجمن تولیدکنندگان دارو و فرآورده‌های گیاهی از ۲۰ سال پیش با گرد هم آمدن پنج کمپانی شروع به کار کرد و چون کار نوظهوری بود با سرعت کمی پیش می‌رفت ولی این‌ صنعت نوپا را به جایگاه فعلی رساند . در حال حاضر بیش از سه هزار پروانه در حوزه داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی صادر شده و بیش از ۲۰۰ تولیدکننده در این حوزه فعال هستند. تلاش ما این است که انجمن، اجازه صدور پروانه داشته باشد و قیمت‌ها با منابع بین‌المللی هماهنگ شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان هشتمین همایش طلای سبز از نوزدهم تا بیست‌و یکم تیرماه با میزبانی اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.