ارائه گزارشی از چالش‌‌های پیش روی دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی دل‌پیش گزارشی از وضعیت موجود، مسائل و چالش‌های پیش روی دبیرخانه ارائه داد و یکی از مهم ‌ترین دغدغه ‌ها را طبق دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پر رنگ شدن موضوع غذا و امنیت غذایی در مباحث و ساختار دبیرخانه دانست.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ضمن اشاره به آیین ‌نامه اجرایی شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان از سوی هیات وزیران، نتیجه و جمع ‌بندی بررسی‌ ها و نظرخواهی صورت‌ گرفته از روسای دانشگاه ‌ها و دیگر صاحب ‌نظران و همکاران دبیرخانه و لزوم و نحوه بازبینی آن را ارائه داد.

در ادامه سید حسین داوودی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، ضمن تقدیر از تلاش ‌های مدیران پیشین دبیرخانه، تغییرات صورت‌ گرفته را به دلیل بازگرداندن دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به جایگاه شایسته خود به عنوان اتاق فکر سلامت و امنیت غذایی کشور تلقی کرد و گفت: جایگاه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی فراتر از وزارت بوده و حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان دبیر آن، فرصت مغتنمی است که کلیه معاونت ‌ها و سازمان‌ های ذیل وزارت بهداشت باید از آن بهره وافی ببرند.

وی جایگاه دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را بر همین مبنا، فراتر از یک معاونت دانست و خواستار هماهنگی بیشتر بخش‌های مختلف وزارتخانه برای حل چالش‌های سلامت جامعه و همکاری‌های بین‌بخشی با سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی از طریق دبیرخانه و نهایتا تصویب و تایید ریاست جمهوری شد.  

داوودی با تاکید بر قرار گرفتن آموزش و پژوهش در راستای سلامت مردم و اشاره به بند 12 ابلاغ وزیر به دکتر دل‌پیشه مبنی بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی در معاونت‌های مختلف، افزود: دبیرخانه حلقه و ابزار ارتباط وزارت با کانون‌های بیرونی دخیل در حوزه سلامت است وتمام معاونت‌ های وزارتخانه در این زمینه باید با دبیرخانه هماهنگ و در این رابطه برنامه داشته باشند.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی در پایان با اشاره به شخصیت و توان علمی و سابقه اجرایی رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بیان کرد: دبیرخانه نیازمند شخصیت‌ های علمی و توانمند است و باید از ظرفیت دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، نهایت استفاده و بهره را برد.

به گزارش وب‌دا این دیدار، امروز، چهارشنبه، 19 تیر 1398، در دفتر حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همراهی و حضور مدیران و کارشناسان دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی انجام شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.