تهیه بسته آموزشی مجازی برای آموزش پزشکان عمومی در جایگاه پزشک خانواده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی درباره پرونده الکترونیک سلامت افزود: به واسطه راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت، این قابلیت ایجاد شد که نظام ارجاع و پزشکی خانواده را از این مسیر اجرایی کنیم که این کار نیز آغاز شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در گذشته اصلاً به این شکل نبود که بتوان با کد ملی افراد، تمام اطلاعات بیمار را در یک مجموعه کنار هم داشت. یعنی کارهای متعددی که در گذشته با عنوان پرونده الکترونیک سلامت انجام شده بود، قابلیت اتصال به یکدیگر را نداشت و این موضوع در حال حاضر اتفاق افتاده است، همچنین این قابلیت به پرونده الکترونیک سلامت اضافه شده که راهنماهای بالینی نیز از طریق این سیستم اجرایی شود.

وی درباره اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده در نیمه دوم سال جاری اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در گذشته در وزارت بهداشت وجود داشت، گره زدن پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و پزشکی خانواده به هم بود و این هراس وجود داشت که اگر یکی اجرا نشود، بقیه موارد نیز اجرایی نمی شود.

نمکی گفت: پس از اینکه به وزارت بهداشت آمدیم موارد و مشکلات مختلف نظام ارجاع و پزشکی خانواده را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر پرونده الکترونیک سلامت اجرایی نشود، نمی توان آن دو مورد را اجرایی کرد. به همین علت همه توان خود را برای راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت صرف کردیم تا در نیمه دوم سال به مرحله اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده برسیم.

وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: البته تعداد پزشک خانواده در کشور کم است و بسته آموزشی مجازی و آموزش از راه دور برای این منظور فراهم کردیم تا در دوره سه ماهه ای پزشکان عمومی را برای کار در جایگاه پزشکی خانواده آماده کنیم، به حدود ۱۴ هزار نیروی پزشک خانواده برای تکمیل این شبکه نیاز داریم. برای حفظ جایگاه متخصصان نیز از آنها به عنوان سرپرست تیم های پزشکی خانواده استفاده می کنیم.

به گزارش ایرنا چهارم تیر ۹۸ بود که پرونده الکترونیک سلامت با حضور رئیس جمهوری در وزارت بهداشت آغاز به کار کرد. پرونده الکترونیک سلامت یکی از تکالیف بر زمین مانده قوانین برنامه پنجم و ششم توسعه کشور بود. اجرای نظام ارجاع، پزشکی خانواده و راهنماهای بالینی نیز از جمله تکالیف دیگر وزارت بهداشت است که در قوانین برنامه تاکید شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.