برگزاری آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی در ۴۳ دانشگاه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، باقر لاریجانی با اشاره به روند برگزاری این آزمون افزود: با راه اندازی هیأت‌های ممتحنه منطقه‌ای از اساتید تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی در فرایند طراحی سوالات آزمون‌های علوم پزشکی کمک گرفته می‌شود. از این رو، در سی و هشتمین آزمون ارتقا و گواهینامه نیز از ظرفیت هیأت‌های ممتحنه منطقه‌ای بهره برداری شد.

وی افزود: این آزمون در مجموع ۲۷ رشته امتحانی برگزار شده است، تعداد ۱۵۰ سوال در هر رشته طراحی شده است که در ۱۵ رشته شامل رشته‌های جراحی کلیه و مجاری، کودکان، آسیب شناسی، زنان و زایمان، ارتوپدی، بیماری‌های اعصاب، بیماری‌های داخلی، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های قلب، بیهوشی، جراحی عمومی، چشم پزشکی، رادیولوژی، روانپزشکی و گوش و حلق و بینی تعداد ۷۵ سوال به عنوان سوالات مشترک کشوری توسط وزارت متبوع به دانشگاه‌ها ارسال شده و تعداد ۷۵ سوال نیز توسط مناطق آمایشی طراحی شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در ۱۳ رشته شامل رشته‌های پوست، جراحی مغز و اعصاب، رادیوآنکولوژی، پزشکی هسته‌ای، طب کار، پزشکی قانونی، پزشکی فیزیکی و توانبخشی، طب اورژانس، پزشکی ورزشی، طب هوا و فضا و طب سالمندی، پزشکی اجتماعی و پزشکی خانواده، تعداد ۱۵۰ سوال مشترک کشوری توسط وزارت متبوع تهیه شد.

لاریجانی بر استفاده از ظرفیت هیأت‌های ممتحنه منطقه‌ای در این دوره آزمون تاکید کرد و گفت: در طراحی سوالاتی که در وزارت بهداشت آماده شده از سوالات بانک سوالات که در سراسر کشور و همه مناطق طراحی شده استفاده شد، تعداد کل داوطلبان ۱۳۲۳۴ نفر است که تعداد ۹۹۹۵ نفر داوطلب آزمون ارتقای پزشکی و تعداد ۳۲۳۳ نفر نیز در آزمون گواهینامه پزشکی شرکت کرده اند.

به گزارش ایرنا دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در پایان با تاکید بر حفظ ایمنی این آزمون گفت: با استفاده از بانک سوالات آزمون تلاش‌های چشمگیری در ارتقای کیفی آزمون‌های علوم پزشکی از جمله این آزمون صورت گرفته است، اعتراض‌های داوطلبان مطابق با اطلاعیه‌های مرکز سنجش آموزش پزشکی به صورت مشترک توسط این مرکز و مناطق آمایشی مربوطه رسیدگی خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.