صدور اولین پروانه ساخت الکترونیکی برای تولید تجهیزات پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رزا مختاری اظهار کرد: اولین سامانه ثبت و صدور پروانه ساخت تجهیزات پزشکی در سال 1395 رونمایی شد و پس از طی مراحل فنی و تایید محصول به صورت الکترونیکی، صدور پروانه ساخت به صورت فیزیک انجام و تحویل تولیدکننده می شود.

رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات و ملزومات پزشکی ادامه داد: با توجه به بروزرسانی و بهره برداری از سامانه جدید ثبت و صدور پروانه ساخت تولید داخل، از این پس صدور پروانه ساخت الکترونیکی جایگزین صدور پروانه ساخت فیزیکی می شود.

مختاری گفت: با صدور اولین پروانه ساخت الکترونیکی برای تولید تجهیزات پزشکی در سامانه جدید در تاریخ  15 تیر ماه سال 98 بخشی دیگر از سیاست ها و برنامه های اداره کل تجهیزات پزشکی در راستای تسهیل در روند صدور پروانه ساخت انجام شد.

وی افزود: با راه اندازی این سیستم، شرکت های متقاضی دریافت پروانه ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی، پس از ثبت پرونده در سامانه ثبت و صدور پروانه ساخت در پورتال imed.ir و تایید نهایی، نیازی به ارسال درخواست از سوی متقاضی برای صدور پروانه نخواهند داشت و پروانه ساخت، پس از تایید رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی و پرداخت هزینه توسط متقاضی (مطابق تعرفه مصوب دولت بر اساس ماده 24 قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت) صادر می شود.   

رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات و ملزومات پزشکی در پایان گفت: تحقق دولت الکترونیک، سرعت در صدور پروانه ساخت، کمتر شدن بورکراسی اداری، منظم تر شدن روال صدور پروانه و ایجاد ارتباط بیشتر بین پروانه ساخت و کد ثبت IRC محصولات تولیدی، از مزایای سامانه جدید ثبت و صدور پروانه تولید داخل می باشد.

به گزارش وب‌دا  تصویر پروانه ساخت صادر شده و لیست های پیوست آن در پورتال " imed.ir بخش استعلام تولید کنندگان دارای پروانه ساخت" به صورت برخط قابل نمایش و استعلام است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.