۴۰ درصد افراد بالای ۴۰ سال در کشور مبتلا به کبد چرب هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، امیر انوشیروانی افزود: ۵۰ درصد موارد بیماری کبد چرب با رژیم غذایی مناسب و بهبود فعالیت بدنی قابل درمان است، کبد چرب به تنهایی شاید عوارض چندانی نداشته باشد اما ۳۰ سال پس از ابتلا می‌تواند سبب نارسایی کبدی شود، البته سکته‌های قلبی و مغزی از عوارض زود هنگام آن به شمار می‌رود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران کبد چرب را نوعی سندرم متابولیک دانست که با بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، دیابت و چاقی شکم در ارتباط است و همه این عوامل با رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی درست و تحرک قابل پیشگیری به شمار می‌رود.

وی افزود: درمان کامل هپاتیتC حداکثر با سه میلیون تومان از طریق داروهای تولید داخل امکان پذیر است، هپاتیت سی C در صورتی که درمان نشود می‌تواند سبب نارسایی کبد، نیاز به پیوند کبد یا مرگ فرد شود.

انوشیروانی گفت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اهدافی برای کشورها در نظر گرفته که بر اساس آن تا سال ۲۰۳۰ باید ریشه کنی هپاتیت سی C انجام گیرد و بر همین اساس از سال ۲۰۱۶ دارویی برای درمان این بیماری در کشور ساخته شده و بیماران با مصرف روزانه یک قرص می‌توانند طی سه ماه به طور کامل از این بیماری نجات یابند.

به گزارش ایرنا این فوق تخصص گوارش و کبد در پایان اضافه کرد: هپاتیت سی C در صورتی که درمان نشود می‌تواند سبب نارسایی کبد، نیاز به پیوند کبد و یا مرگ فرد شود بنابراین درمان آن بسیار حائز اهمیت است و خوشبختانه با تولید داروی داخلی در مدت سه ماه بیمار با هزینه یک تا سه میلیون تومان می‌تواند برای همیشه درمان شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.