جزئیات تغییر در روند برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آبتین حیدر زاده با اعلام اینکه آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ در روز‌های ۲۷ و ۲۸ تیرماه سال جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد، اظهار کرد: زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از ۲۳ لغایت ۲۶ تیرماه است و شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی، علاوه بر دریافت کارت ورود به جلسه، برگه راهنما و آدرس حوزه‌های امتحانی را نیز دریافت کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت ضمن اشاره به حضور ۷۰ هزار و ۹۴ نفر داوطلب در این آزمون بیان کرد: ۵۱ هزار و ۸۶۱ داوطلب زن و ۱۸ هزار و ۲۳۳ داوطلب مرد در قالب ۸۴ رشته‌ی تحصیلی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: مهمترین تغییر آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸، لزوم کسب حد نصاب نمره زبان انگلیسی است، براساس این مصوبه، کسب حداقل نمره ۱۰ از نمره‌ ۴۰ یا به عبارتی ۲۵ درصد نمره در درس زبان انگلیسی از سال ۹۸ و بعد از آن الزامی است.

حیدرزاده گفت: امیدواریم با تغییر زمان آزمون امسال از خردادماه به تیرماه، هموطنان سیل‌زده نیز توانسته باشند خود را برای آزمون آماده کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: علاوه بر تصویب قانون لزوم کسب حدنصاب نمره زبان انگلیسی در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ و بعد از آن، قوانین دیگری به شرح زیر در دستور کار مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت:

۱ ـ لغو قانون محدودیت طرح نیروی انسانی برای شرکت در آزمون در رشته‌های اجباری ملزم به گذراندن طرح نیروی انسانی

۲ ـ امکان استفاده از تسهیلات استعداد درخشان بدون آزمون برای دانش‌آموختگان رتبه اول رشته بهداشت عمومی

۳ ـ برگزاری مصاحبه برای رشته مددکاری اجتماعی

۴ ـ حذف قانون ۲۰ درصد سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد از آزمون سال ۱۳۹۹ و بعد از آن

۵ ـ معرفی متقاضیان استعداد درخشان با آزمون از مجموع ورودی یک دانشگاه در یک سال

۶ ـ اعمال محرومیت یک ساله برای پذیرفته شدگان استعداد درخشان همانند داوطلبان عادی از سال ۱۴۰۰ و بعد از آن

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.