افزایش جهانی ۲ معضل چاقی و گرسنگی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در گزارش سازمان ملل آمده‌است: در سال ۲۰۱۸ حدود ۸۲۰ میلیون نفر در جهان به غذای کافی دسترسی نداشته‌اند. این آمار در سال ۲۰۱۷ حدود ۸۱۱ میلیون نفر بوده که نشان دهنده تشدید بحران گرسنگی طی چند سال متوالی است.

در این گزارش تاکید شده‌است: سرعت پیشرفت‌ها در کاهش تعداد کودکانی که به دلیل سوء تغذیه رشد کافی نداشته‌اند و به حداقل رساندن نوزادان متولد شده با وزن پایین بسیار کند بوده‌است. در این شرایط تحقق به صفر رساندن گرسنگی تا سال ۲۰۳۰ دور از انتظار خواهد بود.

همچنین علاوه بر این چالش‌ها دو معضل اضافه وزن و چاقی در تمامی مناطق جهان و به ویژه در میان دانش‌آموزان و بزرگسالان رو به افزایش است. در تمامی نقاط جهان احتمال ناامنی غذایی در بین زنان بیش از مردان است و بیشترین شکاف در آمریکای لاتین مشاهده می‌شود.  

در گزارش سازمان ملل آمده‌ است: ضروری است اقدامات در نظر گرفته شده برای مقابله با این بحران‌ها نه تنها به لحاظ گستردگی بلکه از نظر همکاری‌های چند بخشی نیز برجسته‌تر شود.

در بسیاری از کشورها معضل گرسنگی رو به افزایش است و این درحالیست که رشد اقتصادی به ویژه در کشورهایی با میزان در آمد متوسط به کندی انجام می‌شود. همچنین، نابرابری درآمدی در بسیاری از کشورهایی که با گرسنگی شدید روبرو هستند رو به افزایش است.  

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، بیشترین تعداد افرادی که از سوء تغذیه رنج می‌برند در قاره آسیا و بیشتر در کشورهای جنوبی آسیا زندگی می‌کنند. بیشترین میزان تمامی اشکال سوء تغذیه در کشورهای آفریقایی و آسیایی گزارش شده‌است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.