۲۰ میلیون کودک از دریافت واکسن‌های حیات‌بخش محروم هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آمارهای منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (UNICEF) حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۰ میلیون کودک در جهان از دریافت واکسن‌های حیات‌بخشی از قبیل سرخک، دیفتری و کزاز محروم بوده‌اند.

در گزارش پوشش مصون‌سازی جهانی آمده‌ است که سطح واکسیناسیون به ویژه در کشورهای فقیر و مناطق جنگی کاهش داشته‌ است.

به گفته دبیر کل سازمان جهانی بهداشت، واکسن‌ یکی از مهم‌ترین روش‌ها در پیشگیری از شیوع بیماری‌ها و حفظ سلامت بشر است. این درحالیست که اغلب افراد پرخطر از قبیل فقرا، افراد حاشیه‌نشین یا قربانیان جنگ از برنامه‌های واکسیناسیون حذف می‌شوند.

در این گزارش آمده‌ است: در سطح جهانی از سال ۲۰۱۰ پوشش واکسیناسیون سه گانه دیفتری، کزاز و سیاه سرفه و واکسن سرخک در حدود ۸۶ درصد متوقف شده‌ است. این رقم اگرچه بالاست اما برای مصون‌سازی و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها کافی نیست و پوشش ۹۵ درصدی لازم است.

به گزارش ایسنا بیشتر کودکانی که واکسن دریافت نمی‌کنند در فقیرترین و آسیب‌پذیرترین کشورها زندگی می‌کنند. تقریبا نیمی از آنان در ۱۶ کشور-افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کنگو، اتیوپی، هائیتی، عراق، مالی، نیجر، نیجریه، پاکستان، سومالی، سودان جنوبی، سودان، سوریه و یمن سکونت دارند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.