پزشک متخصص محصول وارداتی نیست که به فوریت آن را تامین کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی با بیان اینکه بر اساس قانون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است 30 درصد ورودی‌ رشته‌های پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استان‌ها و در چارچوب نظام سطح‌بندی پذیرش کند، گفت: پذیرفته‌‎شدگان مکلف هستند به مدت سه برابر طول مدت تحصیل را در مناطق محروم خدمت کنند.

وی افزود: برای رفع کمبود پزشک متخصص در کشور می‌طلبد این مصوبه قانونی اجرا شود البته در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور این مصوبه را عملیاتی کرده، مشغول تربیت نیروها هستند و پزشکان تربیت شده در شرف ورود به بازار کار هستند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تمامی این پزشکان باید در مناطق محروم مشغول شوند و حق انتقال به مناطق دیگر را ندارند. این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: اجرای این مصوبه در زمینه تامین نیروهای متخصص مورد نیاز می‌تواند کارساز باشد البته ممکن است یک یا دو سال زمان بر باشد.

قربانی تاکید کرد: راهکار حل کمبود پزشک در مناطق محروم اجرای تبصره مذکور است، پزشک متخصص محصول وارداتی نیست که به فوریت بتوان آن را تامین و باید نیروی متخصص را در بازه زمانی تربیت کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان اضافه کرد: در تمامی حوزه‌های پزشکی مانند پزشکی عمومی، پیراپزشکی و دندانپزشکی با کمبود نیرو مواجه هستیم؛ توزیع عادلانه نیروی انسانی متخصص یکی از مباحث مهم طرح تحول سلامت است و نباید بدبینانه نگاه کرد در حال حاضر حتی در دورافتاده‌ترین مناطق کشور پزشک متخصص وجود دارد البته تربیت پزشک متخصص زمان بر است و باید با گذشت زمان مشکل کمبود پزشک حل شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.