سامانه‌ای برای تخصیص ارز در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حیدرعلی عابدی درباره تخلفات ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: به دلیل نبود شفافیت و برنامه ریزی دقیق بخشی از ارزهایی که برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی بانک مرکزی در اختیار سازمان غذا و دارو گذاشته است، در مسیرهای دیگری هزینه شده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: به گفته وزیر بهداشت در جلسه ای با نمایندگان کمیسیون بهداشت،در گذشته فقط یک نفر به سامانه پیچیده ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دسترسی داشت، به همین دلیل سرانجام ارزهای تخصیص یافته به تجهیزات پزشکی نامعلوم است و وزارت بهداشت به برخی در سازمان غذا و دارو مشکوک شدند و آنها را به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی افزود: یکی از مصادیق امضای طلایی در سازمان غذا و دارو که وزیر بهداشت قبلا آن را مطرح کرده بود، همین فرد است که به سامانه پیچیده ارزی دارو و تجهیزات پزشکی دسترسی داشته و آن زمان همه مجوزهای ارزی دستی و با امضای این فرد تخصیص پیدا می‌کرده است.

عابدی گفت: برخی تحت عنوان واردکننده توانستند ارز دولتی بگیرند و آن را در مسیر دیگری هزینه کنند، امیدواریم پس از بازجویی‌ها، اطلاعات بیشتری افشا شود و سیستم قضایی با همه متخلفان برخورد کند، منتظر هستیم تا سیستم قضایی و امنیتی کشور پس از رسیدگی به پرونده تخلفات ارزی دارو و تجهیزات پزشکی اطلاعات روشن و شفافی را در این حوزه اعلام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: سامانه‌ای برای تخصیص ارز در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد شده است، این سامانه در حال اصلاح و پیشرفت است و تمام اطلاعات به صورت الکترونیکی در این سامانه ثبت می‌شود. اطلاعات به صورت شفاف در دسترس نهادهای مسئول قرار گرفته است و گروهی بر اینکه چه کسی، چه کالایی را و به چه دلیل وارد می‌کند، نظارت می‌کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.