ایران رتبه ۸ جهانی را از نظر مخاطرات طبیعی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمداسماعیل مطلق گفت: ایران دارای رتبه ۸ از ۱۰ جهان از نظر مخاطرات طبیعی دارد و شایع‌ترین مخاطره کشور سیل است که طی سالیان اخیر ۶۱ درصد کل مخاطرات را تشکیل داده است.

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت درمدیریت کاهش خطر بلایا با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی جهت جلب مشارکت جامعه برای مقابله با مخاطرات افزود: ایران از نظر جمعیت تحت تاثیر مخاطرات طبیعی نیز جزء ۱۰ کشور اول دنیاست، رویکرد نوین جهان تغییر روش از پاسخ به تقویت پیشگیری و آمادگی است و به تنهایی با پاسخ نمی‌توان انتظار توسعه پایدار در کشور داشت.

وی افزود: چارچوب بین المللی کاهش خطر بلایا برای سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ با هدف پیشگیری از خطر‌های جدید و کاهش خطر فعلی بلایا از طریق اجرای ادغام یافته و جامع اقدامات اقتصادی، ساختاری، حقوقی، اجتماعی، سلامتی، فرهنگی، محیطی، فناوری، سیاسی و سازمانی که منجر به پیشگیری و کاهش مواجهه با مخاطرات، آسیب پذیری‌ها و افزایش آمادگی برای پاسخ و بازیابی و نهایتا تقویت تاب آوری، پیشنهاد شده است.

مطلق در پایان گفت: این سند دارای چهار اولویت درک خطر، تقویت حاکمیت خطر بلایا برای مدیریت خطر بلایا، سرمایه گذاری در کاهش خطر بلایا برای درک اولویت تاب آوری بلایا، ارتقای آمادگی بلایا برای پاسخ و ساخت بهتر از قبل موثر در بازیابی، بازتوانی و بازسازی می‌باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه این جلسه در خصوص سامانه برنامه ریزی عملیاتی و اهمیت آن، هماهنگی‌های لازم برای گزارش دهی بهتر، وب سایت در دست طراحی دفتر مدیریت خطر بلایا، توضیحات ارائه و بحث و تبادل نظر شد. سپس مدیر گروه خطر بلایای استان گلستان درس آموخته‌های سیل اخیر را بیان کرد و مبحث آموزشی زلزله و نکات کلیدی توسط مدیر گروه مدیریت خطر بلایای سمنان ارائه شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.