در تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی به خودکفایی رسیده‌‌ایم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین صفوی گفت: تفاهم نامه ای با معاونت علمی ریاست جمهوری در حال انعقاد است تا تسهیلاتی دریافت کنیم و شرکت ها با در نظر گرفتن کیفیت ها و استاندارهای لازم مجوزهای لازم و پروانه های تولید را دریافت و محصلات خود را در بازار عرضه کنند.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه ارتوپدی و جراحی های تروما و ستون فقرات سیاست های حمایتی وزارت بهداشت باعث شده تعداد تولیدکنندگان رشد چشمگیری داشته باشد و علاقه مندان بسیاری در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند.

وی افزود: خوشبختانه ما در تولید پیچ و پلاک تروما به خودکفایی رسیده ایم و ارزبری محصولات در حوزه ارتوپدی بسیار کم است و با توجه به توان تولید داخل، پیچ و پلاک های مورد استفاده در ستون فقرات، امسال در لیست کالاهای که در آن به خودکفایی رسیده ایم قرار می گیرند.

صفوی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش توان تولیدکنندگان داخلی در سال های اخیر، سیاست اداره کل تجهیزات پزشکی برای حمایت از کالای ایرانی، ایجاد محدودیت های فنی و قیمتی برای ثبت و واردات محصولات مشابه بوده است که این سیاست در سال 98 به محدودیت تعدادی واردات تا حداکثر 10 درصد نیاز کشور تسری پیدا کرده و حداقل 90 درصد نیاز کشور توسط تولید کنندگان داخلی تامین می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: سیاست صدور مجوز حداقلی "تا سقف 10 درصد" برای محصولات شناخته شده جهانی با کیفیت های برتر به منظور حفظ بازار رقابتی در بازار داخلی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و همچنین، امکان برخورداری بیماران خاص از آخرین فناوری ها در کشور، برای صیانت از حقوق بیماران بوده و برای کلیه کالاها رعایت می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.