تلاش می‌کنیم نظم درپرداختی‌ها حفظ شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون(پالنا)، طاهر موهبتی در مراسم پایانی نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت در جمع خبرنگاران گفت: نیروی انسانی در مدیریت مشارکتی بیمه سلامت نقش داشته و زمینه این مهم باید فراهم شود، یعنی از نظرات و خلاقیت های نیروی انسانی باید درحل مشکلات، ارتقاء بهره وری و کارایی این سازمان استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: سازوکار استفاده از ایده های نو درسازمان بیمه سلامت وجود دارد، به عنوان مثال بخش قابل توجه اصلاحات سال گذشته درخصوص مدیریت منابع مرهون و مدیون پیشنهادات همکاران درسایراستان ها بود، البته باید درمرحله اجرا به مباحث مهمی درجهت تشویق نیروی انسانی توجه کرد.

وی افزود: استفاده از این پیشنهادات و ایده ها بخشی از مشکلات بیمه رایگان را حل کرد، متاسفانه تاکنون این مسئله نهادینه نبوده و تنها درمقاطعی مورد توجه قرار می گرفت، اما مهم این است که در فرآیند نظام پیشنهادات این مسئله جدی تلقی شود، دربخش حذف دفترچه، استفاده از کارت هوشمند و آی تی، استفاده از خرد جمعی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

موهبتی درخصوص آخرین وضعیت پرداختی های سازمان بیمه سلامت به مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد گفت: خوشبختانه تاکنون مطالبات برای 70 درصد اردیبهشت ماه و 30 درصد باقی مانده فروردین پرداخت شده است؛ درحقیقت 100 مطالبات فروردین 98 و 70 درصد اردیبهشت دانشگاه ها و مطالبات خرداد داروخانه ها پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت یادآور شد: البته برای سال 97 همچنان بدهی وجود دارد، اما به دلیل استانداردهای مالی سال 97 بسته شده و از منابع دیگری پرداختی ها صورت می گیرد، بنابراین درحال حاضر داروخانه ها 2.5 ماه از سال 97 طلب داشته و بخش دولتی نیز 3.5 ماه از سال گذشته طلب دارد؛ لذا امیدواریم طی 10 روز آینده مطالبات مابقی ارایه دهندگان خدمت در اردیبهشت پرداخت شود.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر به دنبال این هستیم که 50 درصد بدهی ها به بخش فیزیوتراپی، تصویربرداری، پزشکان و بخش پاراکلینیک را پرداخت کنیم، ضمن اینکه برای سطح یک روستاییان نیز مطالبات اردیبهشت پرداخت شده است؛ بنابراین از مراکز ارایه دهنده خدمت تقاضا داریم برکیفیت خدمت و مشتری مداری تاکید داشته، تا میزان رضایتمندی مردم از خدمات افزایش پیدا کند.

موهبتی در ادامه بر استفاده از تکنیک‌های مدیریت مشارکتی تاکید کرد و گفت: قدرت ذهنی، تفکر، تخیل و خلاقیت نیروی انسانی در افزایش کارایی و بهره‌وری مجموعه سازمان‌ها نقش بسزایی دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: نیروی انسانی مهمترین منبع ملی هر کشور است به نحوی که امروزه اکثر سازمان‌ها به خصوص در کشورهای پیشرفته برای دستیابی به بهره‌وری و کارایی به تکنیک‎های مدیریت مشارکتی توجه کرده و از توان فکری، ذهنی و خلاقیت نیروی انسانی بهره‌مند می‌شوند، براساس گزارشات رسمی سازمان‌های بین‌المللی در کشورهای توسعه یافته نقش و سهم نیروی انسانی در تولید ثروت بیش از 80 درصد است.

وی تصریح کرد: همانطور که براساس قانون اعداد بزرگ هر چه تعداد جمعیت در سازمان‌های بیمه‌گر بیشتر باشد به بالندگی و قدرت سازمان از نظر انباشت منابع کمک می‌کند، به همان اندازه نیز تفکر و خلاقیت نیروی انسانی باعث افزایش میزان بالندگی سازمان در تصمیم‌گیری و بهره‌وری خواهد شد که نخستین رویداد هم‌اندیشی در عرصه بیمه سلامت گامی در جهت رسیدن به این هدف است.

موهبتی گفت: برگزاری همایش‌ها جنبه نمادین دارد. آن چیزی که بیش از هر مساله‌ای اهمیت دارد این است که به این تفکر در تصمیم‌گیری‌ها باور داشته باشیم که اگر نیروی انسانی در مدیریت مشارکت داشته باشد، شاهد موفقیت‌های بیشتری در این عرصه خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايران در پایان با اشاره به اینکه مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی باعث ایجاد انگیزه در نیروی انسانی می‌شود، افزود: لازمه این مشارکت این است که تمام کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند به اهداف سازمانی، چشم‌انداز و ماموریت‌های سازمان تسلط کامل داشته باشند و با گفت‌وگو و طرح مسائل مختلف زمینه مشارکت در ارائه پیشنهادات بهتر، مفید‌تر و کارآمد در نظام اداری فراهم شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.