بروکراسی‌های اداری شدید در نظام سلامت باعث شده به امضای طلایی آخر بسنده کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباسعلی پوربافرانی در خصوص حواشی پیش آمده طی چند روز اخیر در حوزه واردات دارو و تجهیزات پزشکی اظهار داشت: وقتی که کشور در شرایط سخت به سر می‌برد باید نظارت‌ها را بیشتر کرده و راه‌های خروج، برون رفت و روش‌های نفوذی که افراد ممکن است سوء استفاده کنند را ببندیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: نبود سامانه نظارتی شفاف یکی از علل نامشخص بودن تخصیص و صرف منابع ارزی است، اگر سامانه درستی داشته باشیم که مشخص شود ارز تحویل چه کسی داده شده، چه چیزی خریداری یا وارد می‌شود و کجا مصرف شده است، دیگر شاهد بروز این تخلفات نخواهیم بود. متأسفانه دلیل ضعف نظارتی که در واحدهای ذی‌ربط، اعم از بانک مرکزی، وزارت بهداشت و درمان، وزارت اقتصاد و گمرک هست، این تخلفات صورت می‌گیرد.

وی درخصوص علت زمان‌بر بودن رسیدگی به تخلفات توضیح داد: متاسفانه وجود بروکراسی‌های اداری شدید باعث شده رسیدگی به تخلفات به کندی پیش رود و فقط به امضای طلایی آخر بسنده کنیم، در نظام سلامت سرگردانی اساسی برای مشتری ایجاد کرده و امضای طلایی را دست یک نفر می‌دهیم، در مواقعی شاهدین با امضای تنها یک نفر موانع برای برخی برطرف شده و برای افراد دیگر مانع‌تراشی می‌شود.

پوربافرانی گفت: از طرفی وقتی امضای طلایی دست یک نفر می افتد این اشکال به وجود می آید که زمینه سوء استفاده بیشتر می‌شود. باید فرایندها را اصلاح کنیم. نحوه درخواست و دریافت ارز، به تناسب نیاز کشور باید تبین شود، وقتی ما ارز را به سیستم بهداشت و درمان اختصاص می‌دهیم چرا این وزارتخانه نباید بداند این ارز برای دارو استفاده شده یا خیر؟

به گزارش فارس این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: در وزارت بهداشت شاهد ضعف‌های نظارتی هستیم، مجلس و وادحدهای متولی در حوزه نظارت ضعف دارند. همه این نهادها باید وظیفه‌شان به درستی پیش ببرند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.