کمبود دندانپزشک نداریم اما توزیع مناسب نبوده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم صادقی با اشاره به تعداد فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی در کشور، اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت به ازای هر ۵ هزار نفر، باید یک دندانپزشک در کشور فعالیت کند. در حال حاضر با توجه به جمعیت ۸۵ میلیونی در ایران، تعداد ۳۴ هزار نفر دندانپزشک در کشور، خدمات ویژه ای در حوزه سلامت دهان و دندان به مردم ارائه می‌دهند.

رئیس اداره دندانپزشکی امور درمان وزارت بهداشت ادامه داد: بیش از ۵۰ دانشکده دندانپزشکی در سطح کشور وجود دارد، با توجه به تعداد فارغ التحصیلان دندانپزشک در کشور به ازای هر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر، یک نفر در این حوزه مشغول به فعالیت است.

وی افزود: برخی از افراد به دنبال تربیت نیروی دندانپزشک هستند، کمبود دندانپزشک در کشور نداریم اما متأسفانه توزیع نیرو‌های متخصص به خصوص در مناطق محروم و کم برخوردارتر به درستی انجام نشده است و اکثر دندانپزشکان در کلانشهر‌ها به دلیل جاذبه‌های اقتصادی مشغول به فعالیت هستند و همین مسئله باعث شده است تا تعداد زیادی از مردم در مناطق محروم و نقاط کم برخوردار از خدمات دندانپزشکی محروم بمانند.

صادقی گفت: پارسال ۳۰ درصد از ظرفیت استانی دانشکده‌های دندانپزشکی به افراد بومی اختصاص داده شد، اگر ساختار وزارت بهداشت در حوزه دندانپزشکی مناسب بود؛ سهمیه مناطق محروم، نقاط کم برخوردار و مناطق بومی جذب می‌شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس اداره دندانپزشکی امور درمان وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: با توزیع درست نیرو‌های دندانپزشک، مشکل ارائه خدمات حوزه سلامت دهان و دندان در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار برطرف می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.