واردات نوار تست قند خون با ارز نیمایی و آزاد انجام می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شهرام شعیبی با بیان اینکه ارز دولتی به نوار تست قندخون تعلق نمی‌گیرد، گفت: نوار تست تشخیص میزان قندخون جزو تجهیزات پزشکی محسوب می‌شود و اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو بر قیمت آن نظارت می‌کند و قیمت‌ها طبق آئین‌نامه تعیین شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد:  نوار تست قندخون برندهای مختلف در بازار موجود است، قیمت این نوارها با یکدیگر متفاوت است و بستگی به نرخ دلار آن تفاوت قیمت بین محصولات وجود دارد.

وی در پایان افزود: نوار تست قندخون با ارز نیمایی یا آزاد وارد کشور می‌شود و قیمت این تجهیزات پزشکی تابع نوسانات نرخ ارز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ۱۱ درصد جمعیت کشور از بیماری دیابت رنج می‌برند و سالانه یک درصد به این جمعیت اضافه می‌شود. بیماران دیابتی در طول روز مدام باید قند خون خود را چک کنند و بر اساس میزان قندخون، مواغذایی مصرف کنند و در صورت افزایش قند خون، دارو مصرف کنند تا گرفتار عوارض بیماری و حتی در مواردی گرفتار کما نشوند.

در خانه و محل کار یک دیابتی به ویژه مبتلایان به دیابت نوع یک دستگاه تست قند خون وجود دارد. این دستگاه، نوار تست دارد که یک بار مصرف است و پس از اتمام بسته‌های ۵۰ تا صد عددی آن باید دوباره بسته جدید خریداری کرد. این روز‌ها اخباری از افزایش قیمت نوار تست قندخون از بیماران دیابتی به دست ما رسیده است و بیماران زیادی از این افزایش قیمت گلایه داشتند؛ در برخی موارد هم شاهد افزایش چندبرابری قیمت نوار تست قندخون بودیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.