اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، این اجلاس دو روزه به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه های مهم وزارت بهداشت، بررسی وضعیت موجود، ارائه راهکارهای پیشنهادی و افزایش هماهنگی های لازم به مدت دو روز "دوم و سوم مرداد ماه" در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علیرضا رئیسی معاون بهداشت، قاسم جان بابایی معاون درمان، محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی، رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری، سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع و مریم حضرتی معاون پرستاری این وزارتخانه در این همایش حضور دارند.

در روز دوم این همایش که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز شرکت خواهد کرد.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این اجلاس گفت: با همکاری و مشارکت تمامی معاونین، مدیران و روسای دانشگاه ها می توان بر مشکلات زودگذر ناشی از تحریم ها و فشار های اقتصادی فائق آمد، در حال حاضر تامین سلامت مردم و ارائه خدمات مناسب از مهمترین اولویت های وزارت بهداشت به شمار می رود و برای دستیابی به آن به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهیم کرد.

محمدرضا دارابی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در مراسم آغاز به کار این اجلاس با بیان اینکه سلامتی بهترین نعمت خدادادی است و هیچکس حق سلب این نعمت را از انسان ندارد، اظهار کرد: در این میان همه تلاش کارگزاران نظام  سلامت این است که در راستای "پیشگیری مقدم بر درمان" برای ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی در حوزه سلامت تدبیر کنند.

وی افزود: در این همایش روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور که سکاندارسیاست گذاری حوزه سلامت در کشور هستند به همراه مدیران حوزه های مختلف ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف ارتقای سلامت مردم گرد هم آمده اند.

به گزارش وب‌دا در روز نخست یکصد و نهمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سه کارگروه تخصصی شامل "آموزش و تحقیقات دانشجویی" ، کارگروه "اقتصاد سلامت و مدیریت سلامت" و کارگروه "دارو و درمان، بیمه و پرونده الکترونیک سلامت" برگزار خواهد شدو معاونین وزارت بهداشت به همراه روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور ضمن بحث و تبادل نظر در محورهای تعیین شده به ارائه راهکارها در راستای دستیابی به اهداف و سیاست های کلان کشور خواهند پرداخت.

همایش روسای دانشگاههای علوم پزشکی مشهد فردا به کار خود پایان می دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.