تامین تجهیزات دندانپزشکی ویژه بیماران خاص از اولویت‌های وزارت بهداشت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم صادقی صبح امروز در چهارمین همایش سراسری رؤسای دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزارشد، اظهار کرد: اقدامات خوبی در زمینه تأمین تجهیزات دندانپزشکی انجام شده است و ظرف سه ماه آینده تجهیزات تحت عنوان سهمیه مراکز دندانپزشکی در سراسر کشور توزیع می شود.

رئیس اداره دندانپزشکی امور درمان وزارت بهداشت ادامه داد: امروزه تجهیزات پزشکی به وسیله هیئت امنای ارزی خریداری شده است، تأمین تجهیزات بیمارستان‌های دندانپزشکی ویژه بیماران خاص یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت محسوب می‌شود و اکنون ۷۵ مرکز در سراسر کشور آماده ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص و صعب‌العلاج است، اما هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده و تنها ۴۰ مرکز، خدمات دندا‌نپزشکی ارائه می‌دهند.

وی افزود: در آینده نزدیک ۱۹ مرکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص به طور کامل راه‌اندازی می‌شود، امسال یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت تأمین دارو‌های حوزه دندانپزشکی است و کارپول دارو‌های استراتژیک و خاص در وزارت بهداشت تعریف شده است و تلاش کردیم که کارپول را به مدت ۶ ماه در انبار‌های کشور ذخیره کنیم تا مشکلات سال گذشته ایجاد نشود.

صادقی با اشاره به تأمین مواد اولیه و مسائل دندانپزشکی در کشور گفت: در حال حاضر ۶۷ قلم تجهیزات دندانپزشکی به وسیله هیئت امنای ارزی خریداری شده است و در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد، باید سعی کنیم تا پرداختی‌ها از جیب مردم کاهش پیدا کند و خدمات دندانپزشکی در دسترس مردم قرار بیگیرد.

در ادامه جمشید کرمانچی معاون فنی مرکز مدیریت پیوند بیماری‌ها گفت: خوشبختانه اورژانس دندانپزشکی در نوروز امسال از پیشرفت صد درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است به طوری که ۴۰ مرکز شبانه روزی، خدمات دندانپزشکی به مردم ارائه می‌دهد که این خدمات جدا از خدمات حوزه سلامت نیست و باید کیفیت درمان و تعرفه خدمات ویژه بیماران خاص مناسب باشد.

وی افزود: در بسیاری از استان‌ها مراکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص راه‌اندازی شده است و برخی از افرادی که مبتلا به عارضه صعب العلاج هستند نیازمند بیهوشی جهت دریافت خدمات دندانپزشکی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون فنی مرکز مدیریت پیوند بیماری‌ها در پایان اضافه کرد: بسته بیماران صعب العلاج در حوزه دندانپزشکی باید تقویت شود و یکی از اولویت‌های کاری ما این است که نظارت دقیق‌تری بر خدمات انجام دهیم تا در زمینه تعرفه‌ها به مردم اجحاف نشود، کمبود دارو و تجهیزات معضلاتی را برای کشور ایجاد کرده است که می‌توانیم با تلاش بیشتر از این شرایط عبور کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.