بسته خدمتی اتباع خارجی مانند مردم ایران است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کوروش فرزین درباره پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی، اظهار کرد: از سال ۹۵ با قراردادی که با کمیساریای پناهندگان وزارت کشور داشتیم، اتباع خارجی در ۲ گروه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: اتباع آسیب‌پذیر و غیرآسیب‌پذیر ۲ گروهی بودند که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و مقرر شد که اتباع خارجی آسیب‌پذیر که عمدتا بیماران خاص و صعب‌العلاج بودند، کمیساریای وزارت کشور حق بیمه آن‌ها را پرداخت کند و جمعیت غیرآسیب‌پذیر از مزایای پوشش بیمه‌ای با پرداخت سرانه برخوردار شوند.

وی افزود: این قرارداد سالیانه تمدید می‌شد اما در سال ۹۷ به دلیل مشکلات حقوقی، قرارداد ۶ ماهه منعقد شد. جمعیت آسیب‌پذیر هر زمان که در طول این مدت به سازمان مراجعه کنند، می‌توانند دفترچه دریافت کنند و خسارت بگیرند.

فرزین گفت: اقشار غیرآسیب‌پذیر از زمانی که سرانه خود را پرداخت می‌کنند، می‌توانند دفترچه بیمه دریافت کنند و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در پایان با تاکید براینکه بسته خدمتی اتباع خارجی مانند مردم ایران است، گفت: افرادی که تحت پوشش بیمه قرار دارند از تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در سراسر کشور می‌توانند، خدمات دریافت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.