ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت نیازمند اختصاص بودجه و منابع مالی کافی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طیب قدیمی اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت به خوبی در حال اجرا است و برخلاف تصور برخی، دچار شکست نشده است.

معاون اجرایی معاونت درمانی وزارت بهداشت ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت یکی از دستاورد‌های مهم وزارت بهداشت از سال ۹۳ است که با توجه به شرایط فعلی کشور، این وزارتخانه ادامه اجرای این طرح را در حوزه‌های مختلف از جمله درمان، پیگیری می‌کند.

وی افزود: اگر طرح تحول نظام سلامت نیازمند بازنگری باشد، این امر با کمک تمام واحد‌های وزارت بهداشت محقق می‌شود، با اجرای طرح تحول نظام سلامت، شاهد کاهش فرانشیز در تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور بوده‌ایم و تمام بیماری‌های صعب‌العلاج تحت پوشش قرار گرفته و بیماران از خدمات تقریبا رایگان بهره می‌برند.

قدیمی گفت: استمرار اختصاص منابع مالی و نیروی انسانی و همکاری بیشتر، باعث پیشبرد هر چه بهتر طرح تحول نظام سلامت در کشور می‌شود و در قالب این طرح، بیش از ۵ هزار پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام شده‌اند؛ همچنین حدود ۲۴ هزار تخت به بیمارستان‌های کشور اضافه شده است و این میزان تا پایان امسال بین ۵ تا ۶ هزار افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون اجرایی معاونت درمانی وزارت بهداشت تاکید کرد: ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت نیازمند اختصاص بودجه و منابع مالی کافی است؛ با توجه به شرایط اقتصاد کشور، میزان منابع مالی که به حوزه سلامت اختصاص پیدا کرده دچار محدودیت‌هایی است که البته باید هزینه‌ها مدیریت شود.

وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در آبان ماه سال ۹۲ مصوب کرده است که عدالت در آموزش فارغ‌التحصیلان مقاطع تخصصی تکمیلی در مناطق محروم انجام شود و وزارت بهداشت تلاش ویژه‌ای برای تأمین نیرو‌ها در مناطق محروم دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان قدیمی در پایان اضافه کرد: بر اساس سند درمان ۱۴۰۴، پیش‌بینی شده است که چه خدماتی به چه شکلی و در چه مناطقی ارائه شود و بر اساس همین سند، سطح بندی بیمارستان‌ها از نظر ارائه خدمات بهداشتی درمانی مشخص شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.