دانشگاه‌ها باید به همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان بپردازند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی نوبخت حقیقی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در شهر مشهد درحال برگزاری است گفت: حضرت امام فرموده بودند که دانشگاه، کارخانه انسان سازی است. کشورهایی که پیشرفت می‌کنند به واسطه پیشرفت و فعالیت دانشگاه‌ها اتفاق افتاده است. در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به رییس جمهور گفتم که دانشگاه‌ها را به شکل دبیرستان اداره می‌کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تمام فکر و ذکر دانشگاه‌ها در حوزه پزشکی به علت اهمیت بهداشت و درمان، به ارائه خدمات مشغول شده است، باید تعارف را کنار گذاشته و تعصب نداشته باشیم. دانشگاه‌های علوم پزشکی در ابتدای تشکیل وزارت بهداشت، راه اندازی شدند اما برخی کارها بر اساس سلیقه افراد در آن زمان اجرا شد.

به گزارش فارس وی در پایان افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی به علت بدهی مجبور است خودش را از پیمانکار پنهان کند. دانشگاه‌ها باید به کار با شرکت‌های دانش بنیان و کارهای علمی بپردازند و این اقدامات را توسعه دهند، دانشگاه‌ها باید در جایگاه خود قرار بگیرند. زیرا به دنبال دانشگاه‌های نسل چهارم هستیم که سیاست‌های مختلف را تعیین کند و مسئولان سیاسی آنها را اجرا کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.