۲۷ درصد از پرداختی‌ها در حوزه دندانپزشکی از جیب مردم است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهزاد هوشمند اظهار کرد: پوشش خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی بین ۳ تا ۵ درصد است چراکه به دلیل کاهش ارتباطات امروزه به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود.

مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: برای کاهش هزینه‌های حوزه سلامت باید برنامه ریزی دقیقی در زمینه کاهش شاخص DMF انجام داد تا مشکلات پوسیدگی دندان‌های مردم برطرف شود.

وی افزود: برای کاهش میزان پوسیدگی دندان‌های مردم باید سطح سواد سلامت افراد در جامعه ارتقا پیدا کند، اگر گروه‌های هدف در نظام سلامت در اولویت برنامه‌ها و اقدامات قرار بگیرند، مشکلات حوزه بهداشت و درمان کاهش پیدا می‌کند و معتقدم دولت باید به حوزه دندانپزشکی یارانه‌های لازم را بدهد تا میزان پرداختی مردم کاهش پیدا کند.

هوشمند گفت: امروزه ۲۷ درصد از پرداختی‌ها در حوزه دندان پزشکی از جیب مردم است، متاسفانه باید بگویم که برای ۳ دهک پایین جامعه دسترسی به خدمات دندانپزشکی آن‌ها تقریبا صفر است و به راحتی دندان‌های مردم پوسیده می‌شود.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی تاکید کرد: در آینده جامعه به سمت سالمندی می‌رود و باید امکانات لازم را در این زمینه و برای سالمندان فراهم کنیم، با مجوز کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه‌های دندانپزشکی به مراکز آموزشی تبدیل می‌شوند و بیمارستان‌های جنرال در کنار مراکز درمانی دندانپزشکی بسیاری از خدمات را به مردم آموزش می‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان هوشمند در پایان اضافه کرد: امروزه بیمارانی که مبتلا به سرطان دهان هستند از مشکلات مختلفی رنج می‌برند و معتقدم که باید نگاه ما از درمان به سمت آموزش برود تا بسیاری از مشکلات حوزه سلامت برطرف شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.