درآمد پزشکان تا سقف ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معاف از مالیات است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حیدرعلی عابدی درخصوص جمع بندی مباحث مطرح شده در جلسه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعضای کمیسیون بهداشت با حضور وزیر بهداشت که در شهر مشهد برگزار شد، گفت: یکی از شرکت‌های دارویی گلایه داشت که فاکتور هشت تولید و انبار کرده که این محصول تاکنون مصرف نشده است، به دلیل نیاز کشور به این محصول خونی مقرر شد تا اکیپی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل و اگر اختلالی در توزیع و فروش این دارو وجود داشت این مشکل برطرف و مازاد آن صادرات شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص پرونده الکترونیک سلامت گفت: این ابتدای راه است، از وزیر بهداشت درخواست کردیم سیستم ارجاع و پزشک خانواده را با جدیت پیگیری کند، وزیر بهداشت قول داد که پرونده الکترونیک سلامت در ۵۰ درصد مناطق کشور امسال اجرا و مابقی آن تا نیمه سال ۹۹ تکمیل شود.

وی افزود: سطح‌بندی خدمات باید مستندسازی شوند، این موضوع به این معنا است میزان MRI تجویری برای بیماران چقدر است و هزینه آن به چه میزان خواهد بود، و این موضوع چقدر برای کشور اثربخش خواهد بود، این موضوعات اگر مستندسازی شوند می‌توانیم جلوی درخواست‌های اضافی را بگیریم.

عابدی گفت: در سطح‌بندی خدمات باید ثروت کشور به صورت عادلانه توزیع شوند، مشاهده می‌کنیم که در برخی مناطق ماما وجود دارد اما‌ آن‌ها یک سال بیکار هستند و فقط حقوق دریافت می‌کنند در صورتی که درسطح‌بندی خدمات تعریف می‌شود که یک ماما برای چندهزار جمعیت و در کجا باید مشغول به ارایه خدمات شود، سطح بندی خدمات نکته‌ای کلیدی است که ثروت کشور را در دسترس نیازمندان واقعی قرار می‌دهد و لازم است وزارت بهداشت با جدیت این موضوع را پیگیر شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: مسائل مطرح شده در خصوص مالیات پزشکان نیز مورد بحث قرار گرفت، درآمد پزشکان به صورت ماهانه تا سقف دو میلیون و هفتصد هزارتومان معاف از مالیات است یعنی سالانه سی و دو میلیون تومان، و در صورت درآمد بیشتر باید مانند سایر اقشار مالیات بپردازند، این موضوع قبلا در رسانه‌ها به اشتباه ۳۲۰ میلیون تومان ذکر شده بود.

وی اظهار کرد: در هرصورت پزشکان باید اظهارنامه مالیاتی تنظیم کنند، هزینه مطب از درآمد کسر می‌شود و به ازای مازاد آن باید مالیات بپردازند،  برخی از افراد در جامعه پزشکی نباید کارتخوان را وسیله‌ای برای حمله به سایر پزشکان قرار دهند و مشکلاتی را برای مردم فراهم کنند.

عابدی در خصوص گلایه پرستاران درخصوص مطالباتشان گفت: قانون بهره‌وری متاسفانه در بسیاری از جاها اجرا نمی‌شود، اضافه کاری پرستاران حذف و در دل طرح قاصدک قرار گرفته است. وزیر بهداشت قول داد که سیستم‌ پرداخت عادلانه باشد و امیدواریم بحث اضافه‌کار از سامانه قاصدک خارج شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: یکی دیگر از گلایه‌ها، تعرفه خدمات پرستاری و قانون سخت و زیان آور بودن پرستاری بود، پرستاری که پس از بیست سال کار حق بازنشست شدن را دارد که به بهانه کمبود پرستار این موضوع اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش فارس وی در پایان اضافه کرد: استاندارد پرستار به تخت، کیفیت خدمات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که از در این خصوص از استاندار خواستیم از ظرفیت تامین اجتماعی و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای کاهش بار مراجعات پزشکی از استفاده کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.