تفاوت قیمت داروهای برند ژنریک، مورد تایید سازمان غذا و داروست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه ساز در خصوص اینکه چرا قیمت برخی داروهای مشابه در داخل کشور متفاوت است، گفت: داروها در سه دسته برند، برند ژنریک و ژنریک تقسیم بندی می‌شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو به داروهای برند اشاره کرد و گفت: این دسته از داروها به دلیل اینکه تولید آنها در اختیار شرکت اصلی است، از قیمت‌های بسیار گرانی برخوردارند.

وی به تفاوت قیمت داروهای برند ژنریک در داخل کشور اشاره کرد و افزود: این دسته از داروها همگی کف استانداردهای بین المللی تولید دارو را دارند، اما برخی شرکت‌ها عنوان می‌کنند که از مواد بیشتری برای افزایش کیفیت محصولات برند ژنریک استفاده می‌کنند که همین مسئله باعث می‌شود تا ۲۵ درصد تفاوت قیمت برای این دسته از داروها قائل شوند.

به گزارش مهر شانه ساز در پایان با تاکید بر قیمت گذاری داروها در کمیسیون قانونی قیمت گذاری، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو، یکی از اعضای این کمیسیون است و نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها و صنوف نیز در این کمیسیون عضو هستند و در قیمت گذاری دارو تصمیم گیری می‌کنند، این تفاوت قیمت داروهای برند ژنریک، با تأیید سازمان غذا و دارو است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.