کلنی غیرشفافی که در حوزه دارو شکل گرفته بود در حال فروپاشی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه برخی وارد کنندگان ارز 4200 تومانی از دولت دریافت کرده‌اند تا دارو و تجهیزات پزشکی وارد کنند که این اتفاق رخ نداده است، گفت: متاسفانه عدم نظارت بر واردات دارو باعث شده تا در برخی مواقع داروهای مورد نیاز بیماران به خوبی به دست آنها نرسد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: این عدم نظارت باعث شده است که در برخی مواقع داروها با قیمت گزاف و با پیچیدگی‌های خاصی به دست بیماران برسد این اتفاق در شرایطی رخ داده است که دولت و وزارت بهداشت برای تامین داروهای مورد نیاز تاکنون کوتاهی درباره تخصیص ارز به واردکنندگان دارو نداشته است.

وی افزود: وزیر بهداشت پس از مسائلی که در این حوزه به‌وجود آمد، شخصاً به این موضوع ورود کرده است، تعدادی از واردکنندگان که ارز دولتی دریافت کرده بودند و واردات انجام نداده بودند شناسایی و به قوه قضائیه معرفی شده‌اند و پرونده آنها در حال بررسی است.

به گزارش تسنیم رنجبرزاده در پایان گفت: کلنی غیرشفافی که در حوزه دارو شکل گرفته بود در حال فروپاشی است، ریشه‌های فساد در سازمان غذا و دارو با ورود نهادهای نظارتی در حال خشک شدن است، البته مجلس نیز به این موضوع ورود کرده و از این پس نیز با جدیدت بیشتری پیگیری خواهد کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.