دقت شود در قبال دارو چه چیزی وارد کشور می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به طرح مسائل مرتبط با مافیای دارو و نگرانی مردم در این خصوص، گفت: مسئله مافیای دارو باید به صورت دقیق و قطعی مورد بررسی قرار بگیرد چرا که این مسئله با بهداشت و سلامت مردم سر و کار دارد و به هیچ عنوان نمی‌توان نسبت به آن مماشات کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: حداقل سه دستگاه نظارتی باید در حوزه مافیای دارو پاسخگو باشند؛ وزارت بهداشت که دارو را پیشنهاد می‌کند، وزارت صنعت که آن را سفارش می‌دهد و بانک مرکزی که ارز مورد نیاز را تامین می‌کند زیرا با ارزی که برای دارو تخصیص داده شده فقط باید دارو وارد نشود نه اینکه عده‌ای فرصت‌طلب بخواهند به اسم دارو کالای دیگری وارد کنند.

وی افزود: بانک مرکزی در هنگام تخصیص ارز باید توجه داشته باشد که در قبال دارو چه چیزی وارد کشور می‌شود، اینجاست که مسئولیت دستگاه‌های نظارتی بیشتر احساس می‌شود و باید از مرحله سفارش دارو تا هنگام ورود دارو به کشور، نظارت شود تا سوءاستفاده صورت نگیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت: اگر مافیایی وجود دارد باید با آن برخورد شود، دستگاه قضائی وظیفه مهمی در برخورد با فرصت‌طلبان و مافیای دارو دارد و انتظار مردم و مجلس این است که برخورد قاطعی با مافیای دارو داشته باشد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.