با وزارت بهداشت برای مقابله با فساد در حوزه‌ دارو همراه هستیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون هاشمی با اشاره به تاکیدات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر وجود فساد در حوزه بهداشت و درمان گفت: مجلس همواره در موضوع سالم سازی محیط کار و بهداشت تاکیداتی داشته که در همین راستا امروز بحث فساد ستیزی به صورت پررنگ مطرح می‌شود. موضوعی که باید دستگاههای متخصص و مربوطه در آن ورود کنند که نمونه آن دیوان محاسبات به عنوان مجموعه زیر نظر مجلس است.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس ادامه داد: نباید این موضوع به جریان تنشی و اختلاف انگیز تبدیل شود، قطعا تبدیل شدن موضوع فساد در حوزه بهداشت و درمان به جریان اختلاف انگیز تاثیرات منفی در روند کار می‌گذارد. باید با اصلاح رویه به سمت خدمت رسانی به مردم حرکت کنیم. بدان معنا که بررسی جامع و دقیقی صورت گیرد و اسناد و مدارک به سازمان‌های مربوطه ارائه شود که در همین رابطه هم وزیر بهداشت کمیته‌ای را تشکیل داده که این روشنگری و شفاف سازی کار شایسته‌ای است و همه باید با وزیر همراهی کرده و در عین حال از تنش پرهیز کند.

وی افزود: عمده فساد مطرح شده مربوط به حوزه دارو است، گفت: ظاهرا برخی شرکت‌ها ارز دولتی گرفته و دارو را وارد کرده اما به بازار عرضه نکردند تا به قیمت بالاتر توزیع کنند.

هاشمی گفت: ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی فساد انگیز و وسوسه انگیز است، دولت باید ساز و کار مناسبی برای نظارت مستمر و مستقیم بر چگونگی هزینه کرد ارز دولتی داشته باشد. موضوع انحراف از مصرف ارز دولتی در تمامی حوزه‌ها دیده شده این که پول را گرفته و به جای محصول تعهدی محصول دیگری را وارد کردند و مواردی از این دست هم شنیده شده. لذا دولت باید نظارتش را قوی‌تر کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: موضوع فساد در دارو مربوط به تولید کنندگان داخلی نیست، این موضوع به برخی از شرکت‌های بازرگانی برمی‌گردد که می‌توان با ساز و کار قانونی اقداماتشان را بررسی کرده و حساب کشی نمود. البته بیان ادعاها و برچسب زدن‌ها هم درست نیست و باعث انحراف از مسیر می‌شود ما در این راه با دولت همراه هستیم تا موضوع روشن و شفاف شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: قطعا باید در این راه از سیاسی کاری پرهیز شود چون فضای بهداشت و درمان مربوط به همه طیف‌ها و اقشار مختلف مردم است قطعا سیاسی بازی باعث می‌شود که نتوان خدمات خوبی به مردم ارائه کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.