در حوزه دندانپزشکی مدیریت متمرکزی نداریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم صادقی با تأکید بر اینکه باید خدمات دندانپزشکی سالمندی مورد توجه قرار بگیرد، گفت: هرم سنی کشور رو به افزایش است و به همین دلیل جمعیت ایران به سمت پیر شدن می‌رود و نیاز‌هایی اکنون حس می‌شوند که ۲۰ یا ۳۰ سال پیش این نیاز‌ها حس نمی‌شدند.

رئیس اداره درمان دندانپزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: خدمات دندانپزشکی سالمندی نیاز اساسی است و بخشی از این خدمات باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد تا بتوانیم از سالمندان به خوبی حمایت کنیم.

وی افزود: بخشی از برنامه خدمات دندانپزشکی با ایجاد دسترسی برای همه سالمندان باید ارائه شود و یکی از اقداماتی که باید به آن توجه کنیم این است که با سرمایه‌گذاری برای نسل آینده از بروز مشکلات دهانی و دندانی در سالمندی پیشگیری کنیم.

صادقی گفت: متأسفانه در حوزه دندانپزشکی مدیریت متمرکزی نداریم و سیاست‌ها به صورت جزیره‌ای در بخش‌های مختلف اتخاذ می‌شود و این مسئله موجب می‌شود که سیاست‌ها در حوزه دندانپزشکی اثربخشی لازم را نداشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس اداره درمان دندانپزشکی وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: بخشی از هزینه‌های صرف شده در حوزه دندانپزشکی به دلیل نبود مدیریت متمرکز و عملکرد جزیره‌ای از بین می‌رود و ما در وزارت بهداشت  تلاش می‌کنیم تا هر چه سریعتر این چالش‌ها را برطرف کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.