چگونگی مشارکت بیمه سلامت برای اجرایی شدن پرونده الکترونیک سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رضا میلابی درخصوص برخی انتقادها از سوی فعالان حوزه درمانی نسبت به طرح پرونده الکترونیک سلامت گفت: به طور طبیعی ممکن است شرایط زیرساختی برای اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت با مشکلاتی روبه رو شود، اما به طورحتم باید این پروژه را آغاز کرد و برای موارد خاص باید طبق برنامه ریزی پیش رفت.

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در شرایط فعلی بحث استحقاق سنجی نیز در تمامی بیمارستان‌های دولتی کشور انجام می‌شود. بدون شک اجرای کامل پرونده الکترونیک سلامت در بازه زمانی چندین ساله ممکن است.

وی افزود: میان سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی در ارایه خدمات به صورت الکترونیکی همپوشانی وجود نداشته و سازمان‌های بیمه‌گر از قوانین خود تبعیت می‌کنند، قوانین و مقررات در سازمان‌های بیمه‌گر متفاوت بوده و باید نرم افزاری را طراحی کرد که هر سازمان بیمه‌گری با توجه به قوانین خود خدمات الکترونیکی به بیمه شدگان ارایه دهد.

به گزارش ایسنا میلابی در پایان در خصوص آخرین جزییات آزمون وسع نیز گفت: آزمون وسع به لحاظ قانونی جزو وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. این وزارتخانه باید قوانین و مقررات آزمون وسع را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهد؛ در این خصوص اقدامات اولیه انجام شده، اما تاکنون به تصمیم نهایی منجر نشده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.