تشکیل کمیته غذا و دارو جهت بررسی عملکرد حوزه دارویی کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اکبر ترکی در تشریح جلسه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان با مسئولان سازمان غذا و دارو، گفت: این جلسه با بازدید اعضای کمیسیون بهداشت از سازمان غذا و دارو  همراه بود ، چرا که رفع مشکلات حوزه دارو اعم از تامین مواد اولیه، تولید و توزیع دارو‌ها دغدغه اصلی کمیسیون بهداشت مجلس در شرایط تحریم‌ است، بنابراین جلسه مذکور به منظور بررسی وضعیت حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در محل این سازمان تشکیل شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در ابتدای جلسه محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو توضیحاتی از عملکرد، اهداف و برنامه‌های آتی سازمان متبوع خود ارائه کرده و سپس به سوالات اعضای کمیسیون بهداشت پاسخ داد.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان غذا  و دارو در خصوص مشکلات و موانع موجود در حوزه دارویی کشور، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در شرایط فعلی کشور رفع مشکلات حوزه دارویی است  و  نباید در خصوص تامین و توزیع دارو با مشکلات مختلفی روبرو باشیم به همین دلیل از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواست تا در این مسیر همراهیش کند، چرا که فساد‌ها و سودجویی‌های اخیر در حوزه دارویی می‌توانست مشکلات جدی در سطح جامعه ایجاد کند.

ترکی با اشاره به تشکیل کمیته بررسی عملکرد حوزه دارویی کشور، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد به منظور بررسی بهتر عملکرد سازمان غذا و دارو و رصد میزان تخصیص ارز دولتی برای واردات دارو ، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه تولید دارو کمیته‌ای تشکیل شود. بر همین اساس اعضای این کمیته 5 نفر از نمایندگان مجلس خواهند بود که سه نفر از کمیسیون بهداشت و دو نفر آنها از خارج کمیسیون انتخاب می‌شوند تا گزارش کارهای انجام شده را به صورت ماهانه به کمیسیون مجلس شورای اسلامی ارائه کنند. 

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: در جلسه امروز کمیسیون بهداشت با رئیس سازمان غذا و دارو مقرر شد سامانه‌ای که برای دریافت ارز دولتی تاسیس شده بود، به منظور جلوگیری از بروز مشکلات مختلف در حوزه دارویی کشور به روزتر شود و میزان ارز تخصیص یافته جهت خرید دارو و مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی به صورت شفاف برای سازمان غذا و دارو و کمیسیون بهداشت و درمان مشخص شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.