انتقال تکنولوژی شرکت Dialife سوییسی جهت تولید با کیفیت صافی همودیالیز به ایران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد هاشمی درباره امضای این تفاهم نامه افزود: انتقال این تکنولوژی از ابتدا تا انتهای پروژه صورت می گیرد.

وی افزود: این شرکت سوییسی یکی از شرکت های پیش رو در تولید تجهیزات، ملزومات و دستگاه های دیالیز در سطح جهان محسوب می شود که در 51  کشور دنیا به عنوان فروشنده مطرح فیلترهای همودیالیز در حال فعالیت است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت در پایان گفت: این تفاهم نامه روز سه شنبه با حضور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و رییس سازمان غذا و دارو به امضا می رسد.

در ادامه علی گودرزی سرپرست شرکت فارماشیمی درخصوص عقد تفاهم نامه فارماشیمی با  مدیرگروه صنعتی Dialife برای تولید صافی های همودیالیز گفت: هدف از عقد این قرارداد انتقال تکنولوژی و فناوری تولید  فیلترهای همودیالیز درایران و بومی سازی آن است، لذا انتقال تکنولوژی  از ابتدا تا انتهای پروژه صورت می گیرد.

وی افزود: شرکت Dialife درواقع پیش رو درتولید تجهیزات، ملزومات و دستگاه های دیالیز در دنیا است، مقر اصلی این شرکت درکشور سوییس بوده و در51  کشور دنیا این شرکت به عنوان فروشنده مطرح فیلترهای همودیالیز فعالیت می کند؛ البته این شرکت دربسیاری از کشورها مراکز دیالیز را نیز راه اندازی کرده است.

گودرزی گفت: یعنی این امکان برای بیماران دیالیزی فراهم است که بتوانند درمراکز ارایه دهنده خدمات دیالیز از تمامی امکانات این شرکت استفاده کنند، از این رو درطرح توافقی فارماشیمی با این شرکت سوییسی آمده است که درمحل زمین شرکت فارماشیمی یک پروژه ای درسطحی حدود 3 هزار متر برای تولید فیلترهای همودیالیز با مشارکت 49 درصدی Dialife و 51 درصد فارماشیمی مورد بهره برداری قرارگیرد.

سرپرست شرکت فارماشیمی ادامه داد: پیش بینی می شود که حدود 12 ماه برای تهیه تجهیزات،3 ماه جهت نصب و راه اندازی تجهیزات و 3  ماه برای بررسی کیفیت دستگاه ها زمان نیاز است، البته با توافق صورت گرفته میان فارماشیمی و وزارت بهداشت قرار است که مجوز جهت ورود 300 هزار قطعه صافی همودیالیز دریافت شود؛ درحال حاضر یک شرکت درایران صافی همودیالیزرا تولید می کند، اما نیاز به صافی دیالیز درایران بالا بوده و این شرکت قادر به تامین تمامی نیازها نیست.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت وی در پایان با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژی شرکت Dialife درتولید صافی همودیالیز به روز تر است گفت: قرار است که درهرساعت 250 یا درطول سال به میزان 2 میلیون عدد صافی تولید شود، نقطه مثبت این تفاهم نامه بحث سرمایه گذاری شرکت سوییسی درایران  است، زیرا به طورمعمول شرکت های دارویی درگذشته انتقال دانش را به طورکامل درکشورمان اجرایی نکردند، ضمن اینکه تا 10 سال از حمایت های این شرکت برای تولید صافی همودیالیز استفاده خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.