دستگاه استریل‌ و ضدعفونی کننده تجهیزات و لوازم پزشکی یکبار مصرف
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان صنایع الکترونیک پارساکارا درباره این محصول گفت: نخستین محصول دانش‌بنیان این شرکت، سیستم‌های استریل با گاز  EOX است که برای استریل لوازم یکبار مصرف پزشکی استفاده می‌شود و RTU  و کنترل‌های از راه دور دومین محصول دانش‌بنیانی است که تولید می‌کنیم. 
مرتضی پارساییان با اشاره به  سیستم استریل  EOX  گفت: تمام تولیدکنندگان لوازم پزشکی یکبار مصرف باید محصول نهایی خود را قبل از عرضه به بازار داخل این دستگاه استریلایزر قرار دهند و با گاز اتیلن اکساید استریل کنند که اگر این کار انجام نشود اجازه وارد کردن محصول را به بازار ندارند.

وی درباره نمونه مشابه خارجی آن هم گفت: این محصول اگرچه مشابه خارجی دارد، اما قیمت تمام شده آن حداقل سه تا چهار برابر گران‌تر از محصول دانش‌بنیان ساخت داخل است که با توجه به تحریم ها امکان وارد کردن آن وجود ندارد، چند شرکت در داخل کشور این محصول را البته بدون سیستم و تجهیزاتی که دستگاه‌های ما از آن بهره می‌برند، تولید می‌کنند و محصولات مشابه، در واقع سطح پایین‌تری دارند، مهمترین مزیت تولید این شرکت، قیمت پایین‌تر نسبت به مشابه خارجی با وجود کیفیت مشابه، همچنین سیستم کنترل بهینه و ارایه خدمات پس از فروش ۱۰ ساله است.

پارساییان درباره اشتغال‌زایی این شرکت گفت: این دستگاه‌ها به صورت سفارشی ساخته می‌شوند و سه تا چهار ماه ساخت آنها زمان می‌برد بنابراین میزان اشتغالزایی آن به میزان سفارش بستگی دارد، به ازای ساخت هر دستگاه ۴ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند که اگر در طول سال سه دستگاه ساخته شود ۱۲ نفر اشتغال مستقیم دارد.  

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان صنایع الکترونیک پارساکارا تصریح کرد: سیستم RTU که برای کنترل از راه دور و مانیتورینگ ساخته می‌شود مشابه داخلی ندارد و مشابه اروپایی، آمریکایی و ژاپنی دارد که قیمت آن حداقل ۵ برابر تجهیزات ما است، وارد کردن و استفاده از خدماتی که به اینترنت وصل می‌شود تقریبا در بازار فعلی ما به خاطر تحریم‌ها غیرممکن شده است.

وی تاکید کرد: این محصول هم برای پروژه‌های آب و فاضلاب، سیستم‌های حفاظت کاتدیک لوله‌های گاز استفاده زیادی دارد اما به صورت عمومی کارهایی که برای بحث کنترل از راه دور نیاز دارد قابل استفاده است.

پارساییان درباره صادرات محصولات این شرکت گفت: ما در بحث صادرات ضعیف هستیم چرا که زیاد کار نکردیم، از سوی دیگر بازار داخل هنوز در این مورد اشباع نشده است، قطعا زمینه صادراتی هم وجود دارد که البته به بحث‌های فنی در زمینه‌های مختلف صادرات آن به کشورهایی که به این محصولات احتیاج دارند، نیاز است.  

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان صنایع الکترونیک پارساکارا گفت: در واقع به یکسری استانداردهای بین‌المللی نیاز داریم که دریافت آنها در شرایط فعلی هزینه‌بر است، گام‌های اولیه را پیموده‌ایم و استانداردهای اولیه را گرفته‌ایم اما به دنبال استانداردهای بین‌المللی که بتوان این محصول را به کشورهای دیگر صادر کرد، هستیم، البته این پروسه زمان‌بر است و یک تا دو سال طول می‌کشد.

به گزارش ایرنا وی در پایان درباره رونق تولید محصولات دانش‌بنیان گفت: اول اینکه این کار به نقدیندگی نیاز دارد که دولت می‌تواند در این زمینه کمک کند، دوم ممنوع شدن واردات محصولات مشابه تولیدات داخلی است که می‌تواند به رونق تولید محصولات کمک کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.