یکی از نیازهای کشور در حوزه سلامت، صافی دیالیز برای بیماران کلیوی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه ساز، بعد از ظهر سه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه انتقال تکنولوژی تولید صافی دیالیز که در محل سازمان بیمه سلامت برگزار شد، افزود: یکی از نیازهای اساسی و استراتژیک کشور در حوزه سلامت، صافی دیالیز برای بیماران کلیوی است.

رئیس سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که ما دوستان خود را در شرایط تحریم فراموش نخواهیم کرد، ادامه داد: ما از این همکاری ها به شدت استقبال خواهیم کرد، قطعا دوران این تحریم ها به سر خواهد آمد و مردم ما این روزها را پشت سر خواهند گذاشت.

در ادامه طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، با اشاره به انتقال تکنولوژی تولید صافی دیالیز از شرکت سوئیسی به شرکت ایرانی، گفت: این همکاری باعث جلوگیری از خروج ۱۰ میلیون یورو ارز به خارج از کشور می شود، دوران تحریم های ظالمانه را با این قبیل همکاری ها پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با اشاره به نیاز کشور به صافی دیالیز، گفت: سالانه ۶ میلیون صافی دیالیز نیاز داریم که در حدود دو تا سه میلیون آن از طریق واردات تامین می شود، تولید صافی دیالیز از طریق انتقال تکنولوژی آن به شرکت ایرانی، باعث خواهد شد ۳۵ درصد نیاز داخل به صافی دیالیز از این طریق تامین شود.

به گزارش مهر موهبتی در پایان گفت: انتقال تکنولوژی تولید صافی دیالیز به داخل کشور، دغدغه بیماران را نیز تا حدود زیادی مرتفع خواهد کرد و این موضوعی است که مورد توجه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار دارد. آخرین تکنولوژی روز دنیا در تولید این صافی‌های دیالیز به کار گرفته خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.