حضور گردشگر سلامت در کشر رشد ۱۵ درصدی داشته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید هاشم‌زاده اظهار کرد: اکنون در زمینه جذب بیماران بین‌المللی در رتبه چهل و یکم دنیا قرار داریم و این در حالی است که کشور‌های هند و ترکیه سود خوبی از گردشگران سلامت به دست آورده‌اند و در این میان رتبه بسیار بهتری نسبت به کشور ما دارند.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: طی ۳ ماهه اول ۹۸ تعداد ۱۷ هزار گردشگر سلامت در بیمارستان‌های سراسر کشور خدمات بهداشتی- درمانی دریافت کرده‌اند که خوشبختانه نسبت به سال قبل این آمار در حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت توانمندسازی بیمارستان‌هاست تا این مراکز درمانی به صورت مستقیم اقدام به بازاریابی در بین کشور‌های منطقه برای جذب توریسم سلامت کنند.

هاشم‌زاده گفت: امروزه برای افزایش جذب گردشگران سلامت به شرکت‌های تسهیل‌گر جهت جذب بیمار بین‌المللی مجوز صادر شده و وزارت بهداشت مسیر ایمنی را برای جذب گردشگران سلامت طراحی کرده است تا بیماران از این مسیر وارد کشور شوند و پس از دریافت خدمات بهداشتی – درمانی مناسب به کشورشان برگردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: سال گذشته ۷۰ هزار گردشگر سلامت در بیمارستان‌های سراسر کشور خدمات بهداشتی – درمانی دریافت کرده‌اند که این آمار نسبت به سال ۹۶ افزایش یک و نیم برابر داشته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.