سیاست‌ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نظارت و حمایت از کارخانه‌های تولید دارو است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (TPICO) از مجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی، گفت: این مجموعه یکی از بزرگترین شرکت های فعال در صنعت داروی کشور است که در تمامی حوزه‌های دارویی و زنجیره تامین دارو فعالیت داشته و یکی از بزرگترین صادرکننده محصولات دارویی ایران نیز محسوب می شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: مجموعه تی پی کو بیش از ده هزار نیروی انسانی فعال در٣٢ شرکت مرتبط با دارو داشته و بیش از ٦٠ درصد مواد اولیه دارویی کشور را تولید می‌کند، همچنین مواد اولیه و محصولات نهایی دارویی کشور را به بیش از ٥٠ کشور دنیا صادر می‌کند.

وی شایعات مربوط به مجموعه تی پیکو مبنی بر دریافت ارز برای واردت را در فضای مجازی بی اساس و غیر مستند دانست و اظهار کرد: این شایعات ذهنیت منفی در میان مردم ایجاد کرده است بر همین اساس، بازدید امروز در راستای شعار شفافیت کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد و مسئولان این شرکت گزارش مفصلی را در خصوص فعالیت‌های شرکت تی پی کو ارائه کردند و سپس بازدیدی از فرآورده‌های شیمیایی و مجموعه‌های تولید دارو مواد اولیه داشتیم.

قربانی با اشاره به مشکلات شرکت تی پی کو در خصوص تامین ارز از طریق بانک مرکزی و موضوعات مربوط به گمرک، تصریح کرد: مقرر شد جلسه‌ای با حضور بانک مرکزی و مسئولان شرکت‌های شستا در جهت رفع مشکلات مطروحه برگزار شود. از طرفی ذهنیت بسیار بدی در خصوص فعالیت‌های شرکت وجود داشت که خوشبختانه با گزارش‌هایی که امروز ارائه کردند متوجه پیشرفت قابل قبول شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین شدیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر به ضرورت حمایت از تی پی کو، افزود: معتقدم باید نظارتی جدی در حوزه عملکردی این شرکت بزرگ وجود داشته باشد، از طرفی سیاست‌ کمیسیون بهداشت حضور، نظارت و حمایت از این نوع کارخانه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان با اشاره به بازدید 4 سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از شرکت تی پی کو، یادآور شد: وضعیت فعلی این شرکت به هیچ عنوان قابل مقایسه با 4 سال گذشته نیست چرا که علی رغم وجود تحریم‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته است. در بازدید گذشته این شرکت عظیم تامین دارو، شرکتی زیان‌ده بود، اما امروز نه تنها زیانده نبود بلکه در مسیر رشد و بهره‌وری قرار گرفته بود، هر چند که این میزان پیشرفت هم نسبت به میزان سرمایه گزاری قانع کنده نبوده و نیاز به پیشرفت بیشتری دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.