پرونده الکترونیک سلامت تا پایان امسال در اکثر استان‌ها اجرایی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد همتی با اشاره به اینکه بیمه سلامت تاکنون در اجرای پزشک خانواده، سیستم ارجاع و پرونده های الکترونیک همکاری موثری با وزارت بهداشت و درمان داشته است گفت: مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص موارد گفته شده شامل تمامی بیمه ها می شود، لذا بیمه سلامت از تامین اجتماعی هم دراین باره یک گام جلوتر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: انتظار می رود که پرونده الکترونیک و نسخه الکترونیکی تا پایان امسال در اکثر استان های کشور اجرایی شود، بدون شک الکترونیکی کردن نسخ و پرونده بیماران دارای مزیت های بسیاری است که مهم ترین آن ثبت مشخصات دقیق و اقدامات درمانی انجام شده درباره یک بیماری است؛ ضمن اینکه اطلاعات مربوط به سلامت افراد نیز درسیستم به طور دقیق وجود دارد.

وی افزود: در شرایط فعلی جامعه، باید امید به زندگی افزایش و میزان بیماری ها با پیشگیری کاهش پیدا کند، به طور طبیعی هزینه های درمان به ویژه  در درمان بیماری های سخت را باید به نوعی کاهش داد، سازمان های بیمه گر درحال حاضر به لحاظ اعتباری شرایط مناسبی ندارند و نباید با بی توجهی هزینه های اضافی به بیمه ها تحمیل کرد.

همتی گفت: در سیستم سلامت مترقی باید دسترسی مردم به پزشک را آسان کرد، استفاده از پزشکان عمومی با آموزش های لازم درحوزه پزشک خانواده باید در کشور افزایش پیدا کند، خوشبختانه بیمه سلامت درخصوص موارد ذکر شده به خوبی عمل کرده و خدمات دهی این سازمان با توجه به مسائل مطرح شده با کیفیت تر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت برای هزینه کرد بهتر اعتبارات باید قانونمند عمل کند تا دسترسی همه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی درزمان کوتاهی میسر شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.