تغذیه نامناسب عامل بسیاری از مرگ‌ومیرها و بیماری‌های مختلف است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، امیر پیروزیان بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر تکنولوژی و زندگی ماشینی روز به روز در حال پیشرفت است، فعالیت فیزیکی کمتر شده و پیامد آن چاقی و اضافه وزن است که خود منشا بسیاری از مشکلات جسمی است.

عضو کمیته بیمه سلامت ادامه داد: با رعایت یک رژیم غذایی سالم می‌توان رمز اساسی سلامت بدن را به دست آورد، تغذیه نامناسب باعث از دست رفتن قوای جسمی و روانی در انسان خواهد شد. رعایت برنامه غذایی خوب و متعادل می‌تواند طول عمر انسان را افزایش دهد و بر شادابی افراد نیز تاثیر بگذارد.

وی افزود: شایع‌ترین علت ضعف سیستم ایمنی، سوء تغذیه است که ممکن است ناشی از کمبود پروتئین‌ها و املاح و انرژی باشد و یا در اثر افزایش دریافت انرژی منجر به چاقی شود، برای پیشگیری از سرطان‌‌ها، سکته‌های قلبی عروقی، دیابت و افزایش طول عمر تغذیه مناسب در دستور کار نظام‌های سلامت کشورها قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت پیروزیان در پایان گفت: ارتباط بیش خوردن و چاقی با سکته‌های قلبی وعروقی، دیابت، سرطان‌ها، بیماری‌های مفصلی مثل آرتروز و غیره کاملا اثبات شده و نگرانی دست‌اندرکاران سلامت جوامع امروز، بیماری‌های غیر واگیر هستند که اکثریت قریب به اتفاق آنها با عادت‌های غذایی مرتبط هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.