آمریکایی‌ها شرکت‌های اصلی واردکننده غذا و دارو را تهدید به جریمه می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جلال محمودزاده در انتقاد به گفته‌ نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مبنی بر عدم تحریم غذایی و دارویی ایران گفت: به نظر من گفته آقای برایان هوک دروغ است. هم‌اکنون آمریکا اجازه ورود بعضی از مواد دارویی و نهاده‌های کشاورزی را نمی‌دهد. تعدادی از بیماران ما که داروهای خاصی مصرف می‌کنند دچار مشکل شدند، بیمارانی به بنده مراجعه کرده‌اند که نه در ‌ هلال‌ احمر، نه در بازارهای دولتی و نه در بازار آزاد که دارو گیر نیاورده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس سخنان برایان هوک را فرافکنی دانست و گفت: تحریم‌ها هم شامل دارو و هم شامل مواد غذایی و نهاده‌های کشاورزی می‌شود. من نمی‌گویم نهاده‌های کشاورزی وارد نمی‌شود ولی نکته اینجاست که ما نهاده‌های کشاورزی را به سختی وارد می‌کنیم.

وی در پایان در خصوص اینکه تحریم‌های غذایی و دارویی چگونه انجام می‌شود؟ گفت: آمریکایی‌ها از یک طرف شرکت‌های اصلی واردکننده غذا و دارو را تهدید به جریمه می‌کند از طرف دیگر برای افکار عمومی می‌گویند که ما غذا و دارو را تحریم نکردیم.

به گزارش ایسنا، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با انتشار پیامی ویدیویی در صفحه توییتری وازارت خارجه آمریکا با بیان این ادعا که مواد دارویی، محصولات کشاورزی، وسایل ارتباطی "اعم از خدمات، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها" و کمک‌های بشر دوستانه در لیست تحریم‌های آمریکا قرار ندارد، مدعی شد که تحریم‌های سال ۲۰۱۲ ایالات متحده نیز به همین صورت تحریف شده بودند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.