سهم اعظمی از داروی تولید داخل با ارز آزاد تولید می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیروس زینلی درباره چالش‌های تولیدکنندگان داروهای بیوتکنولوژی اظهار کرد: داروهای بیو‌تکنولوژی بسیار گران قیمت هستند اما تولیدکنندگان، به دلیل حمایت دولت از وارد کنندگان و واردات دارو با ارز دولتی دچار چالش شده‌اند.

رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران ادامه داد: سهم اعظمی از داروی تولید داخل با ارز آزاد تولید می‌شود، اما داروی وارداتی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود و اگر صنعت تولید داخل در شرایط جنگ اقتصادی مورد حمایت قرار نگیرد، مردم در تامین دارو دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: در صورتی که تولید داروی داخلی دچار آسیب شود داروی وارداتی با قیمت بالا به دست مردم می‌رسد و از دولت می‌خواهیم از واردات مشابه نمونه داخلی جلوگیری کند، درست است که در عمل وزارت بهداشت ۵ درصد بازار را در اختیار داروی وارداتی قرار می‌دهد، اما وارد کنندگان با برخی ترفند‌ها سهم بیشتری از بازار را در دست می‌گیرند.

زینلی گفت: دشمن در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی به دنبال آن است که از حفره‌های وارداتی استفاده کند و از این مسیر به کشور و صنعت داخلی آسیب برساند، تلاش می‌کنیم چالش صنعت داروی بیو‌تکنولوژی کشور را پیش از آنکه ورشکسته بشوند مطرح کنیم، اما متاسفانه در سال رونق تولید شاهد سیاست‌های غلطی هستیم که موجب تضعیف تولید داخل می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس انجمن بیو‌تکنولوژی ایران در پایان تاکید کرد: تولید کنندگان انتظار دارند دارو‌های مشابه داخلی وارد کشور نشود و دارو‌هایی که تولید نداریم هم به میزان نیاز وارد کنیم، انتظار داریم از شرکت‌های دانش بنیان بیشتر حمایت شود چراکه این شرکت‌ها با حمایت بیشتر می‌توانند بسیاری از دارو‌های وارداتی را تولید کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.