باتوجه به قیممت حداقلی تعرفه‌ها، گاهی هزینه رفت و آمد از هزینه اصلی درمان بیشتر می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی در بازدید از مراکز بهداشتی درمانی استان قم اظهار كرد: هزینه های جانبی درمان نظیر هزینه رفت و آمد برای دریافت خدمات، امروزه قسمت قابل توجهی از هزینه های درمانی خانوارها را تشکیل می دهند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: هم اکنون با توجه به قیمت حداقلی تعرفه های دولتی و پوشش نسبتا مناسب هزینه ای توسط بیمه ها در بعضی موارد هزینه رفت و آمد از هزینه اصلی درمانی بیشتر می شود، سیاست وزارت بهداشت ارائه خدمات به مردم توسط بخش دولتی و خصوصی در نزدیکی محل زندگی مردم و مطابق با نظام ارجاع است.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات مراکز ارجاعی در تهران و شهرهای بزرگ، مراجعه بیماران با بیماری های ساده و معمولی است که در محل زندگی خود بیماران هم با کیفیت خوب قابل درمان است، توسعه مراکز درمانی در شهرهای دیگر استان تهران و استان های اطراف تهران نظیر البرز، قم و سمنان در راستای سهولت دسترسی مردم در سال های اخیر، با جديت بيشتري دنبال شده است.

به گزارش وب‌دا حریرچی در پایان گفت: مردم به پزشکانی که در شهرستانها به فعالیت مشغول هستند، اعتماد کنند. در مورد اکثر بیماری ها، سطح دانش و تجربه پزشکان فعال در تهران و شهرستان ها تفاوت چندانی ندارد. البته بعضی بیماری های خیلی سخت و نادر احتیاج به مراجعه به مراکز ارجاعی دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.