استفاده از ظرفیت پزشکان در ازای دریافت پول در رسانه ملی قابل قبول نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)،  بشیر خالقی در مورد اظهارنظر قائم مقام وزیر بهداشت و درمان مبنی بر اینکه بیش از 99 درصد تبلیغات حوزه پزشکی و دارویی غیرقانونی و فاقد مجوز هستند، گفت: سازمان نظام پزشکی چارچوب مشخصی را برای تبلیغات در حوزه پزشکی تعیین کرده است و هر پزشکی که پروانه طبابت خود را تمدید می‌کند، در قبال انجام این نوع اقدامات و توجه به قانون متعهد است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: گاه مجلاتی را مشاهده می‌کنیم که در آنها پزشکان اقدام به تبلیغات مراحل فعالیت‌های خود می‌کنند که نشان می‌دهد نظارت دقیقی بر این بخش وجود ندارد.

وی افزود: این رویه صحیحی نیست که یک جراح پلاستیک انواع و اقسام مدل‌های جراحی زیبایی که انجام داده است را از طریق رسانه‌ها یا کانال‌های فضای مجازی تبلیغ کند و این در شان جامعه پزشکی نیست.خالقی یادآور شد: لازم است در مورد تبلیغات پزشکان خارج از قاعده و قانون حوزه بهداشت و درمان به طور جدی برخورد شود، چرا که این روش تنها با هدف تجاری‌سازی اقدامات پزشکی و جذب بیماران به ویژه در حوزه جراحی زیبایی چهره یا دندان صورت می‌گیرد.

خالقی گفت: صدا و سیما که بخشی از درآمد خود را از طریق تبلیغات تامین می‌کند، هر پزشکی که به این سازمان مبالغ قابل توجهی را پرداخت کند برای ارائه خدمات مشاوره در حوزه بهداشت و درمان دعوت می‌کنند که ممکن است از علم کافی هم برخوردار نباشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: چرا صدا و سیما از پزشکان حاذق یا اعضای هیات علمی بدون دریافت پول برای راهنمایی بیماران دعوت نمی‌کند؟ این سازمان حق ندارد که بدون تعیین صلاحیت علمی پزشکان با این اقدام در جهت تجاری‌سازی حوزه بهداشت و درمان گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان اضافه کرد: انتظارمی‌رود سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی حوزه سلامت از تداوم این نوع اقدامات در جهت تبلیغات به‌منظور جذب بیمار بیشتر برای پزشکان ممانعت به عمل آورد، از سوی دیگر صدا و سیما نیز باید از صلاحیت و میزان تسلط پزشکان بر رشته مربوطه اطمینان حاصل کرده، سپس از آنها برای حضور در برنامه‌هایشان استفاده کنند.

پایان پیام/

مطالب مشابه