هر شش ماه یکبار یک محصول دانش‌بنیان با همکاری وزارت بهداشت رونمایی خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، افشین زرقی در مراسم رونمایی از استخوان مصنوعی تولید شده با تکنولوژی پرینت سه بعدی افزود: در سال‌های اخیر رونمایی‌های خوبی از محصولات دارویی در دانشگاه داشتیم و امروز هم یک محصول مرکز رشد طب بازساختی ما رونمایی شده است.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ایجاد ۴ مرکز رشد شامل علوم دارویی، علوم دندانی، طب بازساختی و علوم غذایی؛ یکی از دانشگاه‌های پیشرو در عرصه فناوری است، اعضای هیات علمی باید مشارکت فعال در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند، در حال حاضر بیش از ۶۵ شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این دانشگاه با تولید حدود ۱۰۰ محصول دانش‌بنیان، یکی از دانشگاه‌های پیشرو در کشور در این زمینه است، کاری که دانشگاه برای حمایت فناوران انجام داده شامل تخصیص گرنت و اعطای وام می‌باشد، ما در ۲ تا ۳ سال اخیر حدود ۵ میلیارد تومان گرنت یا وام در اختیار فناوران قرار دادیم.

زرقی گفت: دانشگاه در حوزه فناوری، به دنبال حمایت، هدایت و نظارت بر فناران و محققان است و به هیچ وجه به دنبال شراکت یا دخالت در این زمینه نیستیم. در تلاش هستیم بستری مناسب فراهم کنیم تا محققان بتوانند از پژوهش خود خلق ثروت کنند، باتوجه به تعامل خوبی که با وزارت دادگستری داریم، اتاق مالکیت فکری این دانشگاه راه اندازی شده تا فناوران ما بهتر از ایده و دانش خود محافظت کند.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ۲ مرکز رشد دیگر در دستور کار قرار دارد که یکی از آن‌ها در زمینه تجهیزات پزشکی است، تعاملات بسیار خوبی با دانشگاه‌های علوم فنی مهندسی در این زمینه داریم و قصد داریم با یکی از دانشگاه‌های بزرگ علوم فنی و مهندسی مرکز رشد را به صورت مشترک ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: در تلاش هستیم تا یک شتابدهنده در راستای افزایش حرکت فناوری در دانشگاه ایجاد کنیم تا از این طریق از ایده‌های محققان برای خلق ثروت، حمایت شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.