نباید در مورد بدهکاری‌های گذشته وزارت بهداشت خوش‌بینانه صحبت کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی در مورد اظهارنظر وزیر بهداشت و درمان مبنی بر اینکه دانشگاه‌ها تلخ‌ترین ایام مدیریتی خود را سپری می‌کنند، گفت: بزرگترین معضلی که دانشگاه‌های علوم پزشکی با آن مواجه هستند، موضوع نقدینگی آنها بوده که در پی انباشتگی بدهی‌های این مراکز در طول سال‌ها ایجاد شده و اسباب نگرانی جامعه علوم پزشکی را فراهم کرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: هم‌اکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل وجود این میزان بدهی، حرفی برای گفتن ندارند به همین دلیل در بین جامعه پزشکی رغبتی برای پذیرش مسئولیت اداره این مراکز هم وجود ندارد.

وی افزود: کمبود نقدینگی دانشگاه‌های علوم پزشکی ربطی به تغییر مدیریت‌ها ندارد، وزیر بهداشت و درمان از جزییات عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مطلع است، بنابراین با علم به این موضوع می‌داند که منابع این بخش محدود بوده و باید با مدیریت صحیح آنها چرخه حوزه سلامت را به گردش درآوریم.

قربانی گفت: بدهکاری به جا مانده از گذشته در حوزه سلامت از شرایط بغرنجی برخوردار بوده و پرداخت آنها نیز امری دشوار است، بنابراین نباید در این مورد خوشبینانه صحبت کرد یا در بیان آن تعارف داشته باشیم.وی خاطرنشان کرد: امروز کار کردن در حوزه بهداشت و درمان نیاز به از خود گذشتگی دارد، کما اینکه اکثر روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز با همین روال به اداره این مراکز می‌پردازند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: بی‌تردید مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان مربوط به نوع مدیریت دکتر نمکی نیست، ضمن اینکه اداره این بخش یکی از اولویت‌های مهم کشور است، کما اینکه مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تاکید کرده‌اند، بنابراین لازم است در تمام حوزه‌ها صرفه‌جویی شود تا بتوان منابع این بخش را تامین کرد، حتی اگر بسیاری از کارها بر زمین بماند، چرا که با حوزه سلامت نمی‌توان شوخی کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان اضافه کرد: شاید بتوان پروژه‌‎های عمرانی را متوقف کرد، اما این امکان وجود ندارد که بیماری با نسخه به داروخانه مراجعه کند و دارو در اختیارش قرار داده نشود یا بیمارستان از پذیرش بیماران خودداری کند، بنابراین حوزه سلامت با سایر حوزه‌ها تفاوت دارد و این موضوع باید به تمام مسئولان تفهیم شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.