در زمینه داروهای اساسی در هیچ داروخانه‌ و مراکز درمانی دولتی کمبود نداریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی درباره اوضاع بازار دارویی کشور، گفت: علیرغم همه تحریم‌های ظالمانه آمریکا و فشارهایی که روی ماست، سعی کردم در حوزه دارو به گونه‌ای عمل کنم که داروهای اساسی به خصوص در مراکز دولتی کمبود نداشته باشند.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته قطعا ممکن است نسخه‌هایی هم دست مردم باشد که باعث سرگردانی آنها شود. اما باید گفت که این موارد از داروهایی هستند که چون مشابه تولید داخل دارند، با توجه به سیاست‌های حمایت از تولید داخل، اجازه واردات آنها را نمی‌دهیم.

وی افزود: اما با این حال باز هم مشاهده می‌شود که برخی از پزشکان نوع خارجی دارو را برای بیمار نسخه می‌کنند و بیمار در تهیه داروی تجویزی سرگردان می‌شود. در این موارد نیز در حال اطلاع‌رسانی به پزشکان هستیم تا این چنین داروهایی را نسخه نکنند.

نمکی گفت: اما در مجموع واقعیت این است که همانطور که مشاهده کردید چه در داروخانه‌های سرپل ذهاب و چه داروخانه‌های دیگر، در زمینه داروهای اساسی در هیچ داروخانه‌ای بویژه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، کمبود نداریم.

به گزارش ایسنا وزیر بهداشت در پایان بازدیدش از مسوولان داروخانه بیمارستان شهدای سرپل ذهاب خواست که هر گونه کمبودهای احتمالی دارویی را سریع اعلام کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.