حفظ کیفیت دارو و کاهش پرداختی از جیب مردم مهم‌ترین معیار برای همراهی بیماران تالاسمی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسن ابوالقاسمی درباره افزایش وجه پرداختی در تهیه دارو برای بیماران تالاسمی اظهار کرد: اخیرا خبرهایی مبنی‌ بر تغییرات جزئی در مبلغ پرداختی بیماران تالاسمی برای تهیه دارو نانوجید منتشر شده است؛ این دارو از دارو‌های ضروری برای بیماران تالاسمی است.

وی افزود: ماجرا از تغییر قیمت داروی ارائه شده توسط یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ آغاز می‌شود؛ یکی از این کارخانه‌های تولیدکننده قیمت خود را کاهش داده است. این ماجرا در ظاهر بد به نظر نمی‌رسد اما این کاهش قیمت منجر به ایجاد اختلال در سیستم بیمه و در نهایت افزایش پرداختی از جیب مردم شد.

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران ادامه داد: همانطور که می‌دانید شرکت‌های بیمه‌گر ارزان‌ترین قیمت دارو را مبنای پرداخت قیمت قرار می‌دهند؛ کاهش قیمت یکی از شرکت‌های تولیدکننده منجر به تغییر مبنای شرکت‌های بیمه‌گر و در نتیجه کاهش درصد پرداختی بیمه و افزایش پرداختی مابه‌‌التفاوت توسط بیماران شده است.

ابوالقاسمی گفت: قطع این داروی حیاتی بیماران تالاسمی، حتی برای کوتاه مدت می‌تواند مشکل‌ساز شود. در چند سال اخیر کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی زیادی برگزار شد که تمرکز آن‌ها بر ترویج‌ داروهای خوراکی و کاهش مصرف داروهای تزریقی در بین این بیماران بود.

وی اظهار کرد: بنابر گزارش معاونت درمان وزارت بهداشت انجام این کارگاه‌ها بسیار مؤثر بوده و جایگزینی داروهای تزریقی با داروهای خوراکی، بین بیماران رواج پیدا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران در پایان اضافه کرد: همواره دو موضوع اصلی برای توزیع دارو را مدنظر قرار داده ایم؛ حفظ کیفیت دارو و کاهش پرداختی از جیب مردم مهم‌ترین معیار ما برای همراهی با این بیماران است. اقدامات لازم برای کاهش مبلغ پرداختی صورت گرفته است و مراودات مناسبی با سازمان غذا و دارو داشتیم؛ به زودی شرایط به حالت عادی باز می‌گردد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.