وقتی اجازه مبادلات پول نداریم، چطور دارو وارد کنیم؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالله حاتمیان در واکنش به ادعای برایان هوک در مورد تحریم نبودن ایران در زمینه غذا و دارو گفت: اصلا چشم ما نباید به حرف و عمل آمریکایی‌ها باشد. حرف آنها همچون پیمان‌هایشان دروغ است. آنها خواستار شرایط متلاطم برای ما هستند. ایران نیز کشور پرمنبعی است. لذا می‌خواهند گاز، نفت و مغز ارزان از کشور ما به آنجا برود. آمریکا و شرکایش از اوضاع نابسمان ما استفاده می‌کنند.

وی در مورد چگونگی شرایط تحریم غذا و دارو گفت: وقتی اجازه مبادلات پول را نداریم و هیچ شرکتی با ما معامله نمی‌کند، چطور می‌خواهید دارو وارد کنیم؟ این حرف‌های آمریکایی‌ها در مورد تحریم نبودن غذا و دارو همگی بازی‌های سیاسی است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تحریم را بهترین فرصت برای خودشکوفایی دانست و گفت: ما باید به درون اتکا کنیم تا توهم شکست خوردن از طریق تحریم را یک بار برای همیشه از ذهن آمریکا پاک کنیم. سال ۹۶ یکی از پالایشگاه‌های ما روزانه ۳ میلیون لیتر تولید بنزین داشته است. رفتارهای ترامپ باعث شد که آنها تکیه به درون کنند و امروز در همان پالایشگاه با تکنولوژی داخلی روزانه ۵۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ تولید می‌کنیم. اگر مدام چشم‌مان به حرف آمریکایی‌ها باشد، آنها از همین رفتار ما سوء استفاده می‌کنند.

حاتمیان گفت: ما باید به درون اتکا کنیم. نباید شرایطی فراهم کنیم که نخبگان ما فرار کنند یا تولیدکنندگان ما تنها باشند. به عقیده من شر بخش دولتی از سر نخبگان و تولید کنندگان بیشتر از خیر آنها بوده است. ما باید این شر را کم کنیم و بخش خصوصی را به کار بیندازیم. تولیدکنندگان ما می‌توانند مشابه داروهایی را که باید وارد کنیم تولید کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان ضمن تشکر از اقدام قوه قضائیه و دولت در زمینه مبارزه با فساد اظهار کرد: دولت باید برنامه‌ریزی و مدیریت داشته باشد. باید انسان‌هایی را که در داخل عوارض تحریم را تشدید می‌کنند و می‌خواهند از این شرایط پیش‌ آمده برای خود درآمدی دست و پا کنند ریشه‌کن کند. به نظر من برای افشای فساد باید جایزه بگذارند. باید درصدی از فساد را به عنوان حق الکشف به گزارش‌دهنده فساد بدهند. اخلاق جواب نمی‌دهد. همه ما همدیگر را پند و اندرز می‌دهیم اما در عمل طور دیگری رفتار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اخیرا با انتشار پیامی ویدیویی در صفحه توییتری وزارت خارجه آمریکا با بیان این ادعا که «مواد دارویی، محصولات کشاورزی، وسایل ارتباطی "اعم از خدمات، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها" و کمک‌های بشر دوستانه در لیست تحریم‌های آمریکا قرار ندارد» مدعی شد که تحریم‌های سال ۲۰۱۲ ایالات متحده نیز به همین صورت تحریف شده بودند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.