حدود ۱۰ درصد کودکان دچار عفونت ادراری می‌شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهری مهراد افزود: عفونت ادراری معمولاً از مثانه شروع‌ شده و گاهی کلیه‌ها را نیز درگیر می‌کند، این بیماری می‌تواند علامت‌دار یا بدون علامت باشد.

رئیس انجمن نورویولوژی ایران ادامه داد: سوزش ادرار، درد شدید پهلو، تب بالا، بی‌اشتهایی و احساس ناگهانی داشتن ادرار از علایم این بیماری بوده و عفونت مجاری ادراری یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به مثانه و مجاری ادراری است، در این بیماری وارد شدن میکروب ها و باکتری ها به مجاری ادراری، باعث عفونت شده و این عفونت در درازمدت آسیب جدی به مثانه و حتی کلیه ها وارد می کند.

وی افزود: بی اختیاری در ادرار یکی از عوامل اصلی بروز عفونت در مجرای ادراری است، در این حالت با تخلیه نشدن کامل ادرار و تخلیه شدن چند قطره از ادرار زمانی که لباس در تن فرد است، احتمال تشکیل باکتری و ورود آن به بدن فرد بیشتر می شود، عفونت مجاری ادراری در زنان بیشتر از مردان است زیرا با تفاوتی که در ساختار شکلی بدن زنان وجود دارد، احتمال ابتلا به عفونت بیشتر می شود.

مهراد نخوردن آب کافی در طول شبانه روز، کم شدن آب بدن و دفع نکردن مرتب ادرار را از دلایل دیگر عفونت مجاری ادراری دانست و اضافه کرد: فردی که از سوزش ادرار و درد در قسمت مثانه رنج می برد، با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات خون و ادرار تحت نظر وی می تواند از وجود عفونت آگاه شود.

به گزارش ایرنا رئیس انجمن نورویولوژی ایران در پایان گفت: اگر فرد مبتلا به عفونت مجاری ادرار باشد، با داروها و آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط متخصص می تواند از بیشتر شدن عفونت پیشگیری کند ولی اگر از عفونت در بدن مطلع نشود و آن را درمان نکند، عفونت به سمت کلیه ها و مثانه پیش می رود و این باعث مسمومیت خون شده و  عواقب خطرناکی را در پی دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.