با افزایش بی‌رویه ظرفیت پزشکی مخالفم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، داوود محمدی در خصوص موضوع افزایش ظرفیت رشته های پزشکی اظهار داشت: معتقدم ابعاد مختلف این طرح باید بررسی شود، آمایش ظرفیت پزشکی جزو وظایف وزارت بهداشت است و باید این ظرفیت‌ها به طور دقیق توسط این وزارتخانه بررسی شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: این موضوع باید توسط متخصصین وزارت بهداشت به طور دقیق مطالعه شود. باید دید، طی سال‌های آتی نیاز کشور به پزشکان متخصص به چه میزان خواهد بود؟

وی افزود: با افزایش بی رویه ظرفیت پزشکی مخالفم به دلیل این که به لحاظ کیفی کیفیت خدمات کاهش میابد.ما باید بر افزایش کیفیت آموزش پزشکی توجه داشته باشیم، به دلیل اینکه پزشکان با جان مردم در ارتباط هستند.

محمدی گفت: معتقدم در شرایط کنونی به افزایش ظرفیت پزشکی نیازی نیست. به دلیل اینکه آموزش نیازمند تمهیدات، اساتید برجسته، و ابزار است و پزشکی رشته‌ای نیست که بتوان به سادگی اساتید آن را تأمین کرد، باید از ظرفیت پزشکان متخصص و حتی اساتید دانشگاه برجسته خارج از کشور استفاده کرد تا دانشجویان به بهترین نحو تربیت شوند.

به گزارش فارس این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان در خصوص زمان بررسی این طرح در مجلس گفت: طی روزهای آتی مجلس این طرح را در کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار خواهد داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.