خودمراقبتی اهداکنندگان خون یک مسئولیت شهروندی نسبت به گیرنده خون است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی اکبر پور فتح الله در آیین امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان انتقال خون و فدراسیون جودو افزود: محصولات و فرآورده هایی که از یک واحد خون غیرمسئولانه به دست می آید، ممکن است جان سه تا چهار نفر را به خطر بیندازد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ابراز امیدواری کرد که سازمان انتقال خون بتواند با همکاری فدراسیون جودو حرکت فرهنگی پایداری را در میان ورزشکاران و جامعه آغاز کند و این همکاری منجر به تغییر نگرش و رفتار در جامعه شود.

وی ورزش را در ایران تنیده با فرهنگ پهلوانی دانست و گفت: فرهنگ پهلوانی ایران فرهنگی حمایتگر و آمیخته با کارهای داوطلبانه اجتماعی است و حمایت ورزشکاران از انتقال خون در این راستا عملی شایسته است و بحث سلامتی در اهدای خون هم سلامت اهداکننده و هم سلامت دریافت کننده را دربرمی گیرد.

پورفتح اله با اشاره به توصیه سازمان جهانی بهداشت در راستای خودمراقبتی اهداکنندگان و ارتقای سطح دانش و آگاهی گفت: فرهنگ سازی در این زمینه می تواند کیفیت زندگی اهداکنندگان و جامعه را افزایش دهد.خودمراقبتی اهداکنندگان خون علاوه بر سلامت شخصی یک مسئولیت شهروندی نسبت به گیرنده خون است.

در ادامه آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو نیز در این نشست ضمن تشکر از زحمات همکاران سازمان انتقال خون، این سازمان را در حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی پیشرو دانست و افزود: من به عنوان یک اهداکننده دارای گروه خون O منفی همیشه برای اهدای خون اقدام می کنم و این کار را برای کمک به هموطنان بیمار و زکات سلامتی می دانم.

وی اظهار کرد: از زمانی که مسئولیت این فدراسیون به من محول شده است با جدیت بعد فرهنگی و خیرخواهانه اجتماعی ورزش را دنبال می کنم، زیرا معتقدم ورزشکاران الگوی مرجع جوانان و نوجوانان هستند و یک حرکت مثبت اجتماعی ورزشکار می تواند مردم را تحت تاثیر قرار دهد چنان که می بینید در حوادث طبیعی نیز ورزشکاران پیشاپیش نیروهای امدادی برای کمک به حادثه دیدگان حضور می یابند.

به گزارش ایرنا میراسماعیلی در پایان همکاری با سازمان انتقال خون برای فرهنگ سازی اهدای خون و خودمراقبتی را وظیفه این فدراسیون دانست و افزود: در بعد ترویج ورزش جودو و دفاع شخصی میان کارکنان این اداره نیز آماده همکاری هستیم.

تفاهمنامه همکاری میان سازمان انتقال خون و فدراسیون جودو با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون و خودمراقبتی در میان ورزشکاران و گسترش ورزش جودو و دفاع شخصی در میان کارکنان این سازمان منعقد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.